اشتراکات ایران و تاجیکستان فرصتی برای افزایش همکاری‌های دوجانبه است

نظام‌الدین زاهدوف سفیر تاجیکستان در ایران، با حضور در تبریز برای شرکت در یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، ضمن بازدید از مجموعه باغ کمال و مقبره کمال خجندی گفت: اشتراکات فرهنگی، ادبی و زبانی دو ملت ایران و تاجیکستان، زمینه را برای افزایش همکاری‌های دوجانبه فراهم می‌کند.

به گزارش میراث آریا، نظام‌الدین زاهدوف، سفیر تاجیکستان در ایران، به منظور شرکت در یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری امروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ وارد تبریز شد و در نخستین روز حضور خود از مجموعه باغ کمال و آرامگاه کمال خجندی، شاعر بزرگ تاجیک و ایرانی، بازدید کرد. 

زاهدوف با اشاره به پیوند عمیق این دو کشور گفت: تاجیکان و ایرانیان اشتراکات ادبی، زبانی، دینی و فرهنگی بسیاری دارند که این زمینه را برای افزایش همکاری‌های دوجانبه فراهم می‌کند. در طول تاریخ، عالمان و ادیبان بزرگی همچون کمال خجندی، پیوندی ناگسستنی میان دو کشور ایجاد کرده‌اند.

سفیر تاجیکستان در ایران ادامه داد: روابط اقتصادی ما نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد و حجم مراودات اقتصادی دو کشور طی سال‌های اخیر پنج برابر افزایش یافته است. امیدواریم که این روند ادامه پیدا کرده و همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

او یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز را حرکتی مثبت برای تقویت روابط دوجانبه عنوان‌ کرد و افزود: این نمایشگاه بستری مناسب برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی تاجیکستان و ایران فراهم کرده و می‌تواند به گسترش مراودات بیشتر بین ایران و تاجیکستان بینجامد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072501825
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha