رشیده محمدی، نفر برتر بخش نمایشگاهی سومین جشنواره غذاهای سنتی ارومیه

معاون گردشگری استان زنجان از کسب رتبه برتر توسط رشیده محمدی در بخش نمایشگاهی سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی ارومیه خبر داد. 

به گزارش میراث آریا، داود آبیان روز یک آبان ماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: در بخش نمایشگاهی سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی ارومیه دو نفر از استان زنجان در این رویداد شرکت کرده بودند. 

معاون گردشگری استان زنجان افزود: در این نمایشگاه غرفه‌دارانی از هشت استان کشور از جمله قزوین، قم، اردبیل، زنجان، مرکزی، خووزستان، لرستان، کرمانشاه و چندین شهرستان آذربایجان غربی، سرآشپزان ترکیه و آذربایجان شرکت کرده بودند که با انتخاب هیات داوران رشیده محمدی با پخت آش ترش و آش رشته زنجان توانست یکی از غرفه داران برتر بخش نمایشگاهی شد. 

او گفت: امروز گردشگری غذا چنان جایگاهی پیدا کرده که باعث پیدایش رویدادها و جشنواره‌های غذا در سطح محلی، ملی و حتی بین‌المللی شده است. گردشگری غذایی در توسعه صنعت گردشگری از طریق جذب انگیزه و علاقمند کردن گردشگران داخلی و خارجی، تأثیر بسزایی داشته و همواره مورد توجه بوده است. 

آبیان افزود: گردشگری غذا همچنین می‌تواند راهی برای حمایت از اقتصادهای محلی و ترویج گردشگری پایدار است. این جشنواره‌های محلی یکی از مشوقان اصلی توسعه گردشگری غذا هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080100059
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha