بازدید مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از پایگاه‌های حفاظتی تولات رودسر و کجید املش

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، از پایگاه‌های حفاظتی تولات رودسر و پایگاه حفاظتی کجید املش بازدید کرد و  از نزدیک مسائل و مشکلات این پایگاه را مورد بررسی قرار داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، ولی جهانی روز جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳، بصورت سرزده از پایگاه‌های حفاظتی تولات رودسر و پایگاه حفاظتی کجید املش بازدید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، در حاشیه این بازدیدها بیان کرد: با توجه به اینکه پایگاه حفاظتی کجید املش و پایگاه حفاظتی تولات رودسر، پایگاه‌های ارزشمندی در استان هستند، طی فواصل مختلف اقدامات ارزشمندی از قبیل کشف فلزیاب‌ها، کشف اشیاء، دستگیری تعداد زیادی از حفاران غیرمجاز داشتند بنابراین، در نظر داریم، توسعه این پایگاه‌ها را در دست اقدام قرار دهیم، و تا حد امکان مشکلات این پایگاه‌ها را حل و فصل کنیم.

او تصریح کرد: با توجه به اقدامات ارزشمندی که طی ۲ هفته اخیر توسط این پایگاه‌ها انجام شدریال از جمله کشف پنج دستگاه فلزیاب و دستگیری تعداد زیادی از حفاران غیرمجاز توسط پایگاه حفاظتی کجید املش با هماهنگی نیروی انتظامی منطقه کجید، پرسنل این پایگاه مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گفته جهانی، همچنین با توجه به اینکه پایگاه حفاظتی تولات رودسر طی یک هفته اخیر اقدامات شایسته‌ای را انجام داده و کشف یک غار مربوط به بیش از تاریخ را مورد شناسایی قرار داده‌اند و مستندسازی آن نیز انجام شده است، در همین راستا از پرسنل پایگاه قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080500278
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha