مشکلات و موانع بناهای تاریخی شهرستان آشتیان بررسی شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان از برگزاری جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات و موانع بناهای تاریخی این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سعید نیک‌نام در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات و موانع بناهای تاریخی شهرستان آشتیان برگزار شد، گفت: شهرداری موظف است نسبت به تملک قلعه آقا اقدام کند تا این اثر تاریخی به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان حفظ و مرمت شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان افزود: میراث‌فرهنگی باید نسبت به تهیه شرح خدمات آب‌انبار میرزا رضا اقدام کند و در این راستا، اوقاف نیز باید به تملک آب‌انبار میرزا رضا به شهرداری کمک کند تا این بنا نیز به مرحله مرمت و احیا برسد.

او در ادامه با اشاره به گزارش ارائه‌ شده از مرمت بناهای تاریخی شهرستان آشتیان تصریح کرد: این جلسه فرصتی مناسب برای بررسی وضعیت مرمت بناهای تاریخی و برنامه‌ریزی برای حفظ و نگهداری آنها بود که می‌تواند به توسعه گردشگری و معرفی فرهنگ غنی شهرستان کمک کند.

نیک‌نام در پایان خاطرنشان کرد: همکاری بین دستگاه‌های مختلف در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم با پیگیری‌های لازم، شاهد بهبود وضعیت بناهای تاریخی شهرستان آشتیان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080600297
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha