باغ‌موزه دفاع مقدس لرستان افتتاح می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اینکه باغ‌موزه دفاع مقدس استان به لحاظ فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: ساعت‌شمار افتتاح رسمی باغ‌موزه دفاع مقدس لرستان آغاز شده است.

به گزارش میراث آریا، محسن رشیدی دوشنبه ۷ آبان ماه با بیان اینکه عملیات احداث باغ‌موزه دفاع مقدس از سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد، گفت: پروژه با افت‌وخیزهایی به لحاظ تأمین اعتبار به‌موقع و یا عدم تأمین اعتبار مواجه بود.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: از سال ۹۹ بخشی با همکاری هیئت دولت سیزدهم اعتبار موردنیاز تأمین شد و عملیات تکمیل سازه این پروژه تکمیل شد.

او خاطرنشان کرد: باغ‌موزه دفاع مقدس استان لرستان در زمینی به مساحت ۲/۱۳ هکتار و زیربنای بالغ بر ۶۵۰۰ متر و در ۹ فاز طراحی و تکمیل شده است.

رشیدی با بیان اینکه باغ‌موزه دفاع مقدس استان لرستان به لحاظ سازه و موقعیت ژئوفیزیک منطقه در کشور بی‌نظیر است، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کمک به توسعه گردشگری و معرفی استان در طول دفاع مقدس از مهم‌ترین اهداف باغ‌موزه‌های دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: این سازه به‌صورت ۳۶۰ درجه امکان دید مناطق مختلف شهر خرم‌آباد را دارد و به لحاظ چشم‌انداز به دلیل هم‌جواری با مجموعه گردشگری کیو و تپه شهدا چشم‌اندازی زیبا و کم‌نظیر دارد.

او اضافه کرد: در صورت وصل‌شدن باغ‌موزه دفاع مقدس استان به‌عنوان مرکز فرهنگی به مجموعه گردشگری کیو خرم‌آباد مجموعه‌ای فرهنگی و گردشگری کم‌نظیر در سطح کشور ایجاد خواهد شد که در جذب و تقویت گردشگری استان نقش بسزایی خواهد داشت.

رشیدی افزود: تبعیت از معماری شهر خرم‌آباد از دیگر شاخص‌های ارزشمند و کم‌نظیر باغ‌موزه دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با بیان اینکه باغ‌موزه دفاع مقدس لرستان به لحاظ فیزیکی آماده بهره‌برداری است و به لحاظ محتوایی در حال تکمیل‌شدن است، افزود: عملکرد یگان‌های عملیاتی لرستان و حماسه‌های مردم در دوران دفاع مقدس در این باغ‌موزه ارائه خواهد شد.

او بیان کرد: برای محتواسازی غنی در باغ‌موزه دفاع مقدس استان نیازمند همکاری یگان‌های عملیاتی و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080700428
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha