اعلام آمادگی شرکت توسعه گردشگری ایران برای راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در استان‌ها/ برگزاری مستقل نمایشگاه ملی صنایع‌دستی به رونق و بازاریابی هنرهای فاخر کمک می‌کند

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: این شرکت به تمامی استان‌ها برای راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی پیشنهاد داده است و آماده است برای رونق صنایع‌دستی به هنرمندان کمک کند.

علی همتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در حاشیه بازدید از سی‌وهفتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی  در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: برگزاری این نمایشگاه اتفاق مهمی است،  در دوره‌های قبل، نمایشگاه صنایع‌دستی در کنار نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برگزار می‌شد و آنطور که باید دیده نمی‌شد، اما امروز می‌بینیم که صنایع‌دستی در این نمایشگاه می‌درخشد. ضرورت داشت تا این نمایشگاه به شکل مجزا برگزار شد و به همین دلیل در تقویم نمایشگاه‌ها ثبت شد.

او افزود: قطعا ثبت نمایشگاه صنایع‌دستی در تقویم نمایشگاه‌ها به توسعه و رونق این صنعت کمک خواهد کرد. در این دوره از نمایشگاه‌ها استان‌ها و هنرمندان حضور فعال دارند و ظرفیت‌هایشان را در این حوزه به نمایش گذاشته‌اند.

همتی تصریح کرد: ما هم به هنرمندان صنایع‌دستی کمک می‌کنیم تا جنبه‌های اقتصادی آن بیشتر از گذشته پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران درباره راه‌اندازی بازارچه‌ هنر دائمی صنایع‌دستی در  شیراز گفت: این بازارچه هفته گذشته به عنوان نخستین نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی راه‌اندازی شد، این مکان یک مجتمع تجاری بود که توسط شهرداری شیراز احداث شده بود و سال‌ها بدون استفاده بود، به همین منظور  در سال ۱۴۰۱ به شهردار پیشنهاد راه‌اندازی بازارچه را مطرح کردیم که موافقت شد و بیش از ۱۸ ماه زمان برد تا این بازارچه را راه‌اندازی کنیم.

او ادامه داد: شرکت توسعه گردشگری ایران عمده فعالیت‌هایش در حوزه زیرساخت‌های گردشگری  و هتل‌داری است و این نخستین قدم ما در حوزه توسعه گردشگری مبتنی بر صنایع‌دستی است، توسعه متوازن این دو حوزه در کنارهم موجب رشد صنعت گردشگری و صنایع‌دستی می‌شود.

همتی از اعلام آمادگی شرکت توسعه گردشگری ایران برای راه‌اندازی بازارچه های دائمی صنایع‌دستی در استان‌ها خبر داد و گفت: به مدیران کل استان‌ها برای راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی پیشنهاد دادیم و آمادگی داریم در تمامی مراکز استان‌ها چنین بازارچه‌هایی راه‌اندازی کنیم و نگاه‌مان به موضوع اقتصادی نیست بلکه قصد داریم هنرمند به شکل مستقیم تولیدات خود را عرضه کند، همچنین محصولات صنایع‌دستی در کنار برندینگ خالق آن اثر معرفی شود تا بتوانیم در بحث تجاری‌سازی به هنرمندان کمک کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403082501700
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha