دوره‌های آموزش صنایع‌دستی شهرستان ساوه آغاز شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه از آغاز دوره آموزشی صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان  مرکزی، رضا ایاز با اعلام این خبر افزود: اولین کلاس‌های آموزشی در  رشته چرم بصورت رایگان تشکیل شده‌است و بر اساس علاقمندی و اولویت، آموزش سایر رشته‌های صنایع دستی انجام خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد 20 نفر هنرآموز در دوره آموزش صنایع‌دستی شرکت کرده‌اند که پس از پایان دوره برای هنرآموختگان مدرک مهارت در زمینه صنایع‌دستی صادر خواهد شد.

ایاز افزود: همچنین علاقه‌مندانی که مایل به ادامه فعالیت در زمینه تولید هستند پس از گذراندن دوره‌ها می‌توانند برای دریافت کارت صنعتگری اقدام کنند.

او گفت: در سال‌های اخیر علاقمندان زیادی با کسب آموزش صنایع‌دستی و مهارت‌های لازم توانسته‌اند در اشتغالزایی منطقه مؤثر باشند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه افزود: در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، آموزش یکی از مهمترین اهداف برای حفظ و نگهداری میراث‌فرهنگی و معنوی است که باید به صورت مداوم و با برنامه‌ریزی مناسب در هر دوره برگزار شود تا علاوه بر شناخت و معرفی این هنرهای به یادگار مانده بتوانیم از منسوخ شدن آنها جلوگیری کرده و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402031172946

برچسب‌ها