توجه به صنعت کفش ماشینی به عنوان سوغات هدف قم

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم، بر تاثیر تولید کفش ماشینی در حوزه اقتصاد گردشگری و زیارت تأکید کرد و گفت: به صنعت کفش ماشینی و فرآورده‌های مرتبط با آن، می‌توان به‌ عنوان یکی از سوغات هدف استان قم توجه کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، ابوالقاسم مقیمی ۲ آذر ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته به کفش که به همت انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه، تجربه‌ای شیرین با حضور نمایندگانی از استان‌ها و کشورهای گوناگون است و شاهد نمایشگاهی بسیار فاخر و سرشار از نوآوری در حوزه صنعت کفش ماشینی هستیم.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم افزود: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در قم به ‌عنوان شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان و مباحث مرتبط با کفش به ویژه کفش ماشینی، استان قم را به یکی از مزیت‌های رقابتی در حوزه صنعت کفش تبدیل کرده است.

او با بیان این که در حوزه صنعت کفش توانسته‌ایم رقابت خوبی با کشورهای خارجی داشته باشیم، ادامه داد: صادرات کفش از قم به کشورهای مختلف دنیا به خوبی در حال انجام است و همه این‌ها مرهون تلاش و همت تولیدکنندگان جوان ایرانی و مجموعه‌های خصوصی و دانش‌بنیان است.

مقیمی اضافه کرد: پرداختن به تولید کفش در حوزه اشتغال و کارآفرینی بسیار اهمیت دارد و این صنعت می‌تواند بسیاری از افراد را به خصوص در حوزه اجتماعی که نیازمند مساعدت‌ها و همراهی‌های بخش خصوصی هستند، تحت پوشش قرار دهد.

او گفت: یکی از اتفاقاتی که می‌تواند با این نمایشگاه گره بخورد، به ‌کارگیری نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه مشاغل خانگی و مشاغل مرتبط با حوزه کفش است و با این اقدام کارآفرینی قابل توجهی به ویژه در منازل ایجاد خواهد شد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم  با تأکید بر این که اشتغال‌های تخصصی در حوزه کفش به اقتصاد خانوار جامعه کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: کفش ماشینی و فرآورده‌های مرتبط با آن می‌تواند یکی از سوغات حوزه صنعت استان قم باشد.

او بر تأثیر تولید کفش ماشینی در حوزه اقتصاد گردشگری و زیارت تأکید و بیان کرد: امیدواریم با برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها روزبه‌روز شاهد پیشرفت کمی و کیفی حوزه صنعت باشیم.

در بخش صنعت استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ‌ونشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (.I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.  

انتهای پیام/

کد خبر 1402090500260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha