استقبال گردشگران نوروزی از بازارچه صنایع‌دستی اسلام‌آباد غرب

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از استقبال بالای گردشگران نوروزی از بازارچه نوروزی صنایع‌دستی‌ در شهرستان اسلام‌آباد غرب خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز چهارشنبه ۸فروردین، با اشاره به فعال بودن نمایشگاه صنایع‌دستی در اسلام آبادغرب، اظهارکرد: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی و به منظور ترویج و معرفی صنایع‌دستی شهرستان اسلام آبادغرب بازارچه صنایع‌دستی این شهرستان با 14 غرفه در ورودی شهرستان برپا شده‌است. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه افزود: در این نمایشگاه تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی اسلام آبادغرب در رشته‌های نمدمالی، معرق چوب، منبت چوب، گلیم‌بافی، سراجی‎سنتی و آهنگری‌سنتی عرضه می‌شود. 

او تاکید کرد: در بخش‌هایی از این نمایشگاه هنرمندان به صورت ورکشاپ به تولید محصولات صنایع‌دستی خود می‌پردازند و گردشگران می‌توانند از نزدیک شاهد تولید یک هنر دست‌ساز اصیل باشند. 

کوگانی یادآورشد: شهرستان اسلام آبادغرب با وجود هنرمندان برجسته نقش بسزایی را در معرفی صنایع‌دستی استان ایفا می‌کند. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه گفت: رشته‌های گلیم، چوب، نمد، جاجیم و ساخت ساز سنتی از جمله رشته‌های شاخص تولیدی هنرمندان این شهرستان هستند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha