جذب سرمايه‌گذار گردشگري نيازمند نگاه بخش خصوصي است

به گزارش ميراث آريا (chtn) و به نقل از روابط عمومي معاونت سرمايه‌گذاري و طرح‌ها، مسعود دانشمند افزود:‌ دستيابي به جايگاه مناسب در صنعت گردشگري که در حال رقابت با صنعت نفت است، نيازمند همکاري و هماهنگي ميان سازمان‌ها و ارگان‌ها است، در غير اين صورت چنين هدفي محقق نخواهد شد .

وي با بيان اينکه تعريف علمي و اقتصادي بسته‌هاي سرمايه‌گذاري حوزه گردشگري مهمترين دستاورد اين همايش خواهد بود، ‌افزود: براي تبديل نشدن اين همايش و همايش‌هاي مشابه به يک مهماني تشريفاتي بايد هدف را تعريف و بازار هدف را مشخص کرد.

وي ادامه داد: ما بايد پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري را کاملا تعريف کنيم. بسته‌ها بايد تحليل شده و با ديدگاه‌هاي کارشناسي ارائه شوند. براي مثال بسته‌هاي هتل را بايد با مشخص شدن نيازهاي محل ساخت هتل و نيازهاي منطقه، شناسايي و براي سرمايه‌داران بخش خصوصي توصيف کرد.

دانشمند اظهار داشت: ‌ما به عنوان برگزار کننده نمايشگاه بايد تمام پرسش‌هاي سرمايه‌گذاران را به صورت منطقي و علمي پاسخ دهيم، پاسخي صحيح و روشن تا بتوانيم آن‌ها را براي ورود به صنعت گردشگري ترغيب کنيم .

رئيس کميته گردشگري اتاق بازرگاني ايران افزود: صاحبان سرمايه به دنبال سرمايه‌گذاري مطمئن هستند. با تحليل اقتصادي صحيح و مشخص کردن نرخ سود متوسط و همچنين ايجاد اطمينان در سرمايه‌گذاري مي‌توان براي جذب سرمايه‌هاي خارجي و سرمايه‌هاي بخش خصوصي موفق عمل کرد .

وي ضعف زيرساخت و نبود امکانات رفاهي را در راستاي جذب توريسم بزرگترين مشکل اين صنعت دانست و اظهار داشت: صنعت توريسم در انگلستان درآمد بالاي صد ميليون پوند را براي آنها به ارمغان آورده در حالي که ما با اين رقم فاصله بسيار زيادي داريم، اما نمي‌توان فقط از يک سازمان يا ارگان براي رفع موانع و مشکلات انتظار داشت. بايد همه امکانات به صورت يک پارچه آماده باشد.

اين مقام مسئول گفت: صنعت گردشگري را نمي‌توان از حمل و نقل و نيروي انتظامي جدا دانست و ايجاد شرايط امن و جابه‌جايي مطمئن از اقامت در يک هتل چند ستاره کم اهميت‌تر نيست ./100


انتهای پیام/

کد خبر 1387081167