جشنواره «صداي بهار» در  ايستگاه سيزدهم نوروز، به همايش «تيراندازي با کمان» رسيد

به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، «تراب محمدي» افزود: مسابقه تيراندازي با کمان در راستاي اجراي برنامه هاي فرهنگي، هنري و تفريحي متنوع در استان و براي غني سازي اوقات فراغت گردشگران و طبيعت گردان در ائل گولي برپا شد.

وي خاطرنشان کرد: اين مسابقه با استقبال گردشگران و مهمانان نوروزي که ائل گولي تبريز را به عنوان محل طبيعت گردي در روز طبيعت انتخاب کرده اند مواجه شد .

اين مقام مسوول در اداره کل ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي با اشاره به اهداي جوايزي ويژه از صنايع دستي استان به منتخبان اين رقابت هاي عمومي و مفرح، افزود: اين مسابقه توسط هيات تيراندازي با کمان آذربايجان شرقي با همکاري و مشارکت اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان برپا شد.

محمدي با اشاره به وجود روستاهاي هدف گردشگري و مناطق نمونه متعددي براي طبيعت گردي در آذربايجان شرقي، گفت: ده ها مقصد زيبا و بکر اين استان آماده پذيرايي از گردشگران نوروزي و علاقه مند به طبيعت گردي شده بود .

وي خاطرنشان کرد: انواع برنامه هاي فرهنگي، هنري، معرفي آداب و رسوم آذربايجان شرقي، نمايش هاي آييني نوروزي و نمايشگاه هاي صنايع دستي به عنوان بخش هاي مختلف اين جشنواره در شهرهاي مختلف استان اجرا شد.

مديرکل ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي خاطرنشان کرد: ارائه لباس هاي محلي، غذاهاي بومي و شيريني و سوغات مخصوص استان در کنار جشن ها و نمايش هايي همچون تکم گرداني و ساياچي با محوريت آئين هاي نوروزي از ديگر برنامه هاي جشنواره ملي صداي بهار قبل از شروع ايام فاطميه به شمار مي رود.

اين مقام مسئول فرهنگ و تاريخ غني، موسيقي و آداب و رسوم کهن و بکر مناطق مختلف آذربايجان شرقي را از جمله زيباترين و پرطرفدارترين جاذبه هاي گردشگري اين استان در کنار مناظر طبيعي آن توصيف کرد.

محمدي با بيان اينکه ائل گولي تبريز يکي از پر طرفدارترين و زيباترين اماکن تفريحي و طبيعي تبريز به شمار مي رود، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال قابل توجهي که همه ساله در روز طبيعت گردي از اين محل مي شود، برگزار مسابقات تيراندازي با کمان به عنوان يکي از برنامه هاي مفرح در اين پارک پيش بيني شده بود .

انتهای پیام/

کد خبر 139201144