برگزاری دومین دوره آموزش صنایع‌دستی چرم‌دوزی در ابهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از برگزاری دومین دوره آموزش چرم‌دوزی در استان خبر داد.

 به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند شنبه 16 مردادماه 1400 گفت: «آموزش چرم‌دوزی از آن دسته از آموزش‌ها است که ترفند و فن‌های ریز بسیاری دارد. آزمون‌ و خطا کردن در چرم‌دوزی بسیار پرهزینه است، با توجه به این موارد کلاس‌های هنری و مهارتی چرم‌دوزی در شهرستان ابهر با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در حال برگزاری است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: «در این دوره، چرم‌دوزی، آشنایی با ابزار چرم‌دوزی، نحوه انتقال الگو، دوخت جاکلیدی، دوخت کیف پول، برش‌کاری و چسب‌‌کاری، نحوه چسباندن زیپ و فیکس آن، دوخت کیف کج، نحوه آستر کشی، دوخت جیب کیف و... آموزش داده می‌شود.»

ارجمند ادامه داد: «اداره‌کل میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان به منظور توانمندسازی اساتيد و حمايت از توليد صنايع‌دستی در استان اقدام به برگزاری دوره‌­های مذكور از محل اعتبارات استانی کرده است.»

او ادامه داد: «کلاس‌های حضوری با رعایت کامل پروتکل بهداشتی مزیت‌های زیادی از جمله دیدن استاد از نزدیک سؤال پرسیدن و جواب گرفتن از استاد، رفع ایرادات و توجیه کامل در زمان حضور در کلاس را دارد. برگزاری چنین دوره‌هایی علاوه بر این‌که فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد می‌‌کند، نسل جوان نیز آثار هنری زیبایی را با توانمندی‌های خود خلق می‌کنند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000516931874

برچسب‌ها