بررسی مسائل شهر قدیم قاین و منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر

در جلسه‌ای با حضور فرماندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان،دادستان عمومی و انقلاب، رئیس دادگستری، معاون فرماندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی مشکلات مالکان اراضی در شهر قدیم قاین موردبحث و بررسی قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌ از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی، محمد کریمی فرماندار شهرستان قاینات روز پنج‌شنبه 4 آذرماه ۱۴۰۰ در این جلسه ضمن ارائه راهکارهایی برای حل موضوعات، بر لزوم پیگیری اداره‌ها و به‌خصوص شهرداری در تصویب، اخذ تأیید و عملیاتی کردن طرح تفصیلی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر تأکید کرد.

حسن رمضانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز در سخنانی ضمن اشاره‌ به پتانسیل‌های شهرستان در حوزه گردشگری افزود: « ۴ اقامتگاه در حال ساخت است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و با لحاظ سایر توانمندی‌ها و تأسیسات حوزه گردشگری شهرستان قاینات، از نظر اقامتگاهی، از وضعیت قابل قبولی برخوردار است.»

او هم‌چنین از مهمان‌پذیر خضری به‌عنوان یکی از بهترین میهمان‌پذیرهای استان یاد کرد.

رمضانی از ساخت اولین بازارچه دائمی صنایع‌دستی و سوغات محلی استان در خضری دشت بیاض خبر داد و از تصویب منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر به‌عنوان اولین منطقه نمونه گردشگری استان نام برد.

رمضانی اظهار امیدواری کرد، در این جلسه، راه‌حل و راهکارهایی برای حل موضوعاتی که مورد تقاضای مالکان اراضی محدوده شهر قدیم است، ایجاد شود.

او هم‌چنین از شهرداری به‌عنوان مدیر منطقه نمونه خواست، در تکمیل و اجرای طرح تفصیلی تسریع کنند تا ریل‌گذاری مناسب برای متقاضیان سرمایه‌گذاران انجام شود.

در ادامه جلسه، حضار به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند که در مصوبات جلسه لحاظ شد.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 1400090713644

برچسب‌ها