سمنان مهد تاریخ و عرفان، شعار گردشگری استان در سال 1401

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از انتخاب شعار «استان سمنان مهد تاریخ و عرفان» به عنوان شعار گردشگری استان در سال جدید بر اساس انتخاب کمیته داخلی اداره‌کل از بین پیشنهادات عمومی مردمی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده روز یکشنبه 22 اسفند‌ماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر افزود: «این شعار با هدف معرفی و برندسازی استان سمنان به عنوان مقصد سفر انتخاب شده است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: «این استان دارای بیش از 900 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی و آثاری از 63 هزار سال پیش تا کنون است.»

کرم‌زاده، مساجد تاریخی، کاروانسراها، تپه‌ها، قلعه‌های تاریخی و آثار تاریخی متنوع و متعدد را از ظرفیت‌های مهم تاریخی و گردشگری استان عنوان کرد و افزود: «این استان مهد عرفای شناخته شده و بزرگی چون شیخ ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی، شیخ علاءالدوله بیابانکی سمنانی، شیخ محمود مزدقانی و ... است.»

او گفت: «با توجه به ظرفیت‌های مهم و متنوع استان سمنان در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و تاریخی، در نظر است هر ساله شعار جدیدی برای معرفی ظرفیت‌های استان اعلام شود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، تنوع آب و هوایی، خوراک و پوشاک، لبنیات، قومیت‌ها، اقلیم‌های متفاوت، گویش‌ها و لهجه‌ها، مناطق حفاظت شده و ... را از جمله ظرفیت‌ها و ویژگی‌های استان عنوان کرد و افزود: «این استان زیستگاه گونه‌های نادر جانوری از جمله یوزپلنگ آسیایی، گورخر آسیایی، زاغ بور و ... است.»

کرم‌زاده گفت: «بیش چهار هزار و 500 هنرمند در بیش از 52 رشته صنایع‌دستی در استان فعالیت دارند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001222863692

برچسب‌ها