قرن امید برای ایران

ایران، سرزمین پهناور با گستره فرهنگی وسیع در درازنای تاریخ، سهم انکارناپذیر در شکل‌گیری فرهنگ‌ها و تمدن جهانی داشته که هر اندیشمند منصف در یکصد سال اخیر عظمت و شکوه آن را تایید کرده است. از شعر و ادب فارسی تا حکمت ایرانی و از هنر و معماری تا صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز با جهان متمدن.

در آستانه سال جدید شمسی و تحول بنیادین طبیعت شگفت‌انگیز هستیم و بستر اجتماعی خسته ناشی از بحران کوید ۱۹ و تحریم‌های ظالمانه بر سرزمینی گشاده‌دست و تمدن‌ساز، مردم شیرین‌سخن و اهل گفت‌وگو که جهان ایرانی را با رویداد پایتخت گردشگری «ساری ۲۰۲۲» دعوت به سیر آفاق‌وانفس کرده، تلاش دارد تا با میزبانی شایسته بار دیگر بر بازآفرینی فرهنگ صلح و مدارا در جهان هستی تأکید کند و با تکیه‌بر گفتمان «قرن جدید، قرن امید» لکه باشکوه ایران را از جنگل‌های هیرکانی تا دریای فیروزه فام مازندران رونمایی کند. سرزمینی پربرکت و دژ استوار اسطوره‌ها و فرهنگ‌های کهن از دماوند باشکوه تا چشمه‌های رنگین‌کمانی و طناز سورت، از نوا و صفای کوه‌نشینان بی‌ریا تا آوای صیادان سخت‌کوش ساحل، از حرکت چرخ‌های آسیاب جهت قوت حلال تا نوای دل‌نشین اذان بر گلدسته‌های یادگاران تاریخ این سرزمین. 

تپورستان با تمام کش‌وقوس‌های تاریخی در پیچ‌های حساس قرون به‌سلامت عبور کرده و امروز با همنوایی مردمان و طبیعت سحر انگیزش میزبان شایسته برای مسافران داخلی و گردشگران خارجی است. قرن جدید می‌تواند قرن امید برای مردم جهان باشد و جهان خسته و زخم‌خورده ناشی از جنگ‌ها و بیماری‌های واگیر می‌تواند در کنار هم و با تسامح و تساهل محیط زیباتر و خردمندانه‌تر را در قرن جدید تجربه کنیم. 

مردم سرزمینم قرن جدید را با شادمانی آغاز خواهند کرد و آروزی خوشبختی را برای همه مردم جهان خواهند داشت. به امید تجدید حیات فرهنگی در جهان امروز.

انتهای پیام/

کد خبر 14001229482999

برچسب‌ها