پاک‌سازی چشمه شاهبلاغی با مشارکت نهادهای دولتی و مردمی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه از پاک‌سازی چشمه شاهبلاغی در شهرستان سلطانیه با مشارکت نهادهای دولتی و مردمی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، پروانه عسگری روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، ضمن اعلام این خبر گفت: «متاسفانه رها کردن زباله در طبیعت، چهره زشتی به این منطقه داده است که پاک‌سازی چشمه شاهبلاغی با همکاری اعضای بسیجیان جهاد سازندگی و مردم محلی شهرستان سلطانیه انجام شد.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه افزود: «پاک‌سازی مناطق گردشگری این بخش که دارای مناظر زیبا و چشم‌نواز است یک حرکت آموزشی، فرهنگی و پاسداشت نعمت‌های الهی محسوب می‌شود. زباله‌های جمع‌آوری شده از این منطقه گردشگری توسط حامیان محیط زیست به مرکز پسماند شهر سلطانیه منتقل شد.»

او خاطر نشان کرد: «توجه به مقوله محیط‌زیست و اهمیت آن در زندگی نسل امروز امری است که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت و اهمیت فرهنگ‌سازی در این مقوله وظیفه‌ای است که باید به طور جدی پیگیری شود.»

عسگری گفت: «شهرستان سلطانیه با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری فراوان که بخشی از آن‌ها به ثبت ملی و جهانی رسیده است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. چشمه شاه‌بلاغی دارای آب روان و سبک و مناسب برای درمان امراض کلیوی است.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010225931651

برچسب‌ها