گردشگری پایدار
مردم در همه جا نسبت به شرایط آبوهوایی که در حال حاضر در سرتاسر جهان رخ میدهد نگران بودهاند و برخی از سازمانهای گردشگری سهم خود را در آگاهی در مورد این موضوع سهیم میکنند. بیشتر مردم در مورد خطرات بهداشت محیطی و اثرات آن آگاه هستند. بیشتر گردشگران نه تنها میخواهند تأثیر مثبت درازمدت بگذارند، بلکه میخواهند تا جایی که میتوانند در حین سفر به جامعه محلی کمک کنند. بسیاری از هتلهای محبوب در اروپا دوستدار محیط زیست میشوند و به مسافران این فرصت را میدهند که سالم سفر کنند. این هتلها به عنوان هتلهای اکوتل شناخته میشوند.
گردشگری غذایی
گردشگری غذایی که به عنوان گردشگری آشپزی نیز شناخته میشود، واحد سازنده هر مقصد یا مکان گردشگری است که به گردشگری کمک میکند.
غذا همچنین فرهنگ مقصدی را نشان میدهد که زیبایی و سرگرمی را به عنوان منبع اصلی علاقه آنها ارائه میدهد. به طور دقیقتر، مسافران ممکن است یک جاذبه گردشگری را بر اساس غذاهای محلی قضاوت کنند، زیرا غذا به شدت به نقطه توریستی مربوطه متصل است. با این اوصاف، «گردشگری غذایی» تنها به خوردن اشاره ندارد بلکه مجموعه فعالیتهایی از قبیل؛ تولید سبزیجات، بازار محصولات، جلسات مزه و غیره است. افزایش گردشگری غذا به سرعت در حال پیشرفت است و باید با دقت و کارآمدی برنامهریزی شود. رادار تور (یک اپلیکیشن کاربردی در این زمینه) به شما امکان میدهد تجربیات آشپزی را در سراسر جهان کشف و امتحان کنید.
گردشگری تجربی
سفر تجربی که به عنوان سفر غوطهور نیز شناخته میشود، شکلی از گردشگری است که در آن افراد بر تجربه یک کشور، شهر یا مکان خاص با درگیر شدن فعال و معنادار با تاریخ، مردم، فرهنگ، غذا و محیط آن تمرکز میکنند. مدتی است که تقاضای فزایندهای در مورد سفرهای آشپزی، کاوشهای فرهنگی و تجربیات سفر مبتنی بر فعالیت وجود دارد. ممکن است بخواهید این نوع گردشگری را امتحان کنید. در بوردو شربت درست کنید، در ویتنام غذاهای خیابانی بپزید و در پاتاگونیا پیادهروی کنید، این نوع از نمونههای معروف گردشگری تجربی هستند.
گردشگری سلامت
به دلیل افزایش برنامههای کاری و مشاغل طاقتفرسا، گردشگری سلامت به راه فراری برای بسیاری از گردشگران تبدیل شده است. در حالی که سفرهای سلامتی، با اشاره به گردشگری که سلامت و تندرستی را از طریق فعالیتهای فیزیکی، روانی یا معنوی ارتقا میدهد، مدتی است که به وجود آمده است و اخیراً به طور گسترده محبوب شده است. طبق یک ستون سفر که توسط booking.com انجام شده است، 48٪ از مسافران مایلند تعطیلات را به عنوان لحظهای برای "تامل و انتخاب بهتر زندگی" در نظر بگیرند و تقریباً 40٪ به تجربه سفر سلامت یا رفاه علاقهمند هستند. بدیهی است که شارژ مجدد خود با رفتن به سفرهای سلامتی یکی از مطلوبترین انتخابها خواهد بود. این به آژانسهای مسافرتی فرصتی برای تنوع بخشیدن به خط تولید و کشف جایگاهی در چشمانداز فوقالعاده رقابتی منجر شده است. در این سفر شما میخواهید استراحت کنید و از مقاصد زیبا برای سلامتی دیدن کنید.
انتهای پیام/