تخصیص بخشی از اعتبارات گردشگری سفر رئیس جمهور به گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به پروژه‌های نیمه تمام این اداره‌کل در حال انجام است و مابقی نیز بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به مرور تخصیص می‌یابد.

 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان ولی جهانی در تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان در مجموع ۷۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سه بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مصوب شد که طبق برنامه‌ریزی تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال آن در حال انجام است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اظهار داشت: تکمیل موزه رشت، کاخ سردار امجد تالش و مرمت بخشی از اماکن تاریخی در اختیار ارگان‌های دولتی با تخصیص این اعتبار برنامه‌ریزی شده است. 

او گفت: در جریان این سفر مقرر شد ظرفیت‌های گردشگری ساحلی همه دستگاه‌ها برای تهیه نقشه جامع منطقه ساحلی با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی احصاء شود که در این خصوص در جلسه هم‌اندیشی بمنظور پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری پیشنهاد شد تا دبیرخانه گردشگری استان‌های شمالی در گیلان تشکیل شود.

رئیس جمهوری در جریان سفر به گیلان تأکید کرد که هیچ دستگاه دولتی حق ندارد ساحلی که باید در اختیار عموم مردم باشد، اِشغال کند و باید به آن میزانی که قانون در نظرگرفته، عقب نشینی کند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در پانزدهمین سفر استانی خود صبح جمعه ۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ به گیلان سفر کرد و ثمره یک روز کاری فشرده او و هیأت همراهش؛ لمس مشکلات و دغدغه‌های استان و نیز تخصیص اعتبارات برای برون رفت گیلان از عقب ماندگی‌ها بود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010728709544

برچسب‌ها