اتمام عملیات فاز دوم مرمت حمام تاریخی حاجی داداش

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از اتمام عملیات مرمت حمام تاریخی حاجی داداش در بازار زنجان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی روز شنبه۵ آذرماه ۱۴۰۱ با بیان این مطلب، اظهار کرد: عملیات مرمت فاز دوم این بنای تاریخی شامل اصلاح بندکشی، سبک‌سازی بام، اجرای کونوسازی در پشت بام، اجرای نورگیر بر روی طاق‌های بام، مرمت بخش‌های فرسوده طاق، اجرای آجر فرش بر سطح کل بام، بندکشی مابین آجرها، اجرای دوغاب ریزی بر روی طاق و تویزه‌ها، برچیدن لایه‌های فرسوده، ایزولاسیون و استفاده از مصالح سنتی و متناسب با ساختار بنا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بناهای تاریخی موجود در بازار زنجان با توجه به قدمت، مصالح بکار رفته در آن‌ها و همچنین تاثیر عوامل مخرب جوی نیازمند انجام عملیات مرمتی مداوم هستند، یادآور شد: این بنای تاریخی با هزینه مالک تحت نظر میراث‌فرهنگی مرمت شد.

گرمابه «حاج داداش» در قلب بازار قدیمی زنجان واقع است، این بنا از جاذبه‌های زنجان، حدود ۱۰۰ سال پیش به عنوان حمام احداث شد و هم‌اکنون با حفظ بافت قبلی و با انجام اندکی تغییر و تزیینات زیبای سنتی به عنوان سفره‌خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010905931318

برچسب‌ها