بازارچه صنایع‌دستی در فریمان خراسان رضوی راه‌اندازی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریمان گفت: بازارچه و کارگاه‌های آموزش صنایع‌دستی در شهر فریمان راه‌اندازی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمدجواد بلبلی امروز یکشنبه 20 آذر ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر افزود: این بازارچه که تا شب یلدا ادامه دارد از عصر روز گذشته تا پایان ماه‌جاری همه روزه در نوبت صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فریمان با بیان این‎که در کنار این بازارچه کارگاه‌های آموزش صنایع‌دستی برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود، ادامه داد: این کارگاه‌ها شامل عروسک‌سازی، میوه‌آرایی بافتنی، گل‌آرایی، میوه‌آرایی، پاپیه‌ماشه، سیاه‌قلم، نقالی‌خوانی، حافظ‌خوانی، قصه‌خوانی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، بازی‌های بومی محلی، معرفی کتاب و... است.

او زمان برگزاری کارگاه‌های آموزشی را هر روز از ساعت 16:30 اعلام کرد و گفت: بیش از ۳۰ هنرمند در این بازارچه حضور دارند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فریمان تصریح کرد: این بازارچه از ۱۹ تا ۲۹ آذرماه سال‌جاری در باغ ملی فریمان گذر فرهنگ و هنر و اداره ارشاد اسلامی برای بازدید عموم مردم دایر است‌. شهرستان فریمان در 75 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/
 

انتهای پیام/

کد خبر 14010920770552

برچسب‌ها