نمایشگاه گروهی تصویرسازی و رونمایی از کتاب «رویای من در حصار» در دامغان افتتاح شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: به مناسبت سالروز ثبت تپه هفت‌هزارساله حصار دامغان، آیین افتتاح نمایشگاه عکس و رونمایی از کتاب «رویای من در حصار» برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور روز سه‌شنبه 29 آذرماه 1401 با اعلام این خبر در مراسم رونمایی از کتاب رویای من در حصار بیان کرد: نقش و نگارهای کودکان دامغانی از تپه حصار دامغان، در کتابی با عنوان «رویای من در حصار» توسط رویا شیدا گردآوری‌شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اشاره به قدمت 7هزار ساله تپه حصار دامغان، افزود: هم‌زمان با رونمایی از این کتاب، نمایشگاه گروهی تصویرسازی رویای من در حصار به همت آموزشگاه هنرهای تجسمی رویا در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان برپا شده است.

اکبرپور گفت: در تصاویر خلق‌شده، کودکان سعی در پیوند رازهای نهفته از گذشتگان در تپه حصار با دنیای کودکی و بی‌آلایش خود داشته‌اند.

رویا شیدا مدیر و مؤسس آموزشگاه هنرهای تجسمی رویا نیز در این مراسم با بیان اینکه سال‌ها است تپه حصار دامغان به‌عنوان میراثی ارزشمند، آدمیان را مجذوب خود کرده است، گفت: سفالینه‌های تپه تاریخی حصار و نقوش آن‌ها، منبعی قابل‌ دسترس برای شناخت احوال، آداب و نگرش مردمان آن روزگار بوده است.

شیدا با اشاره به اینکه کودکان برای آنکه هویت‌یابی کنند باید بدانند که گذشتگان برای آن‌ها چه میراثی به‌جا نهاده‌اند، بیان کرد: در این پروژه کودکان ضمن آشنایی با تپه حصار به‌عنوان میراث کهن شهر خود، با بهره‌جویی از نقوش سفالینه‌ها، سعی در ماجراجویی و خلق آثاری برگرفته از این نقوش داشته‌اند.

مدیر و مؤسس آموزشگاه هنرهای تجسمی رویا گفت: کودکان با آگاهی از تاریخ خود می‌توانند مناسبات دنیای کنونی را درک کرده و بدانند که چگونه از امروز برای ساختن آینده درس بگیرند.

نمایشگاه رویای من در حصار برای بازدید علاقه‌مندان تا پنج‌شنبه اول دی‌ماه دایر خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010929863388

برچسب‌ها