برگزاری دوره آموزشی رشته‌های فرت‌بافی و پلاس‌بافی در روستاهای شهرستان فیروزه

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فیروزه از برگزاری دوره آموزشی رشته‌های فرت‌بافی و پلاس‌بافی در روستاهای نیرآباد، توزنده‌جان کهنه و توزنده‌جان نو این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، مجید ابراهیم‌نیا امروز یکشنبه 11 دی ماه 1401 با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت ترویج و آموزش صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی و در راستای زمینه‌سازی ایجاد اشتغال بانوان در روستاها و مناطق محروم، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فیروزه با همکاری یکی از شرکت‌های پشتیبان در حوزه صنایع‌دستی و شوراهای اسلامی و دهیاران این دوره آموزشی را برگزار کرد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فیروزه ادامه داد: در این دوره ۵۰ نفر از بانوان این روستاهای نیرآباد، توزنده‌جان کهنه و توزنده‌جان نو آموزش می‌بینند.

ابراهیم‌نیا اظهار کرد: افراد آموزش دیده از طریق فرآیندهای تعریف‌شده، مورد حمایت فنی و اعتباری و پرداخت تسهیلات بانکی نیز قرار خواهند گرفت.

او تاکید کرد: در مرحله دوم افراد آموزش دیده به بیش از صد نفر افزایش خواهند یافت تا ضمن ترویج صنایع‌دستی، بانوان روستایی در کنار سایر فعالیت‌های زندگی با تولید و فروش محصولات بتوانند به معیشت خانواده کمک کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011011770248

برچسب‌ها