زنجان میزبان ششمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو-جاده ابریشم خواهد بود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی زنجان گفت: ششمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو-جاده ابریشم ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در زنجان برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی، ظهر امروز ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ در زنجان با اعلام خبر فوق اظهار کرد: شامگاه دیروز در نشست کمیته گردشگری شورای برنامه‌ریزی اکو درباره تاریخ برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی غذای کشورهای عضو سازمان اکو - جاده ابریشم  در تهران تصویب شد که تاریخ ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲  زنجان میزبان کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم باشد که کشورهای مختلف عضو اکو- جاده ابریشم در این دوره غذاهای ویژه منطقه‌ای خود را ارائه می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی زنجان افزود: این جشنواره بین‌المللی فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان است. 


صفوی گفت: غذا محوریت اصلی جشنواره است و به عنوان یک جاذبه گردشگری ذائقه گردشگران را به مردم محلی نزدیک می‌کند. همچنین غذا ریشه در تمدن و باورهای مردم هر منطقه‌ای دارد و در واقع به نوعی احیای سنت‌های دیرین در حوزه‌های مختلف است به ویژه در حوزه جاده ابریشم که امیدواریم بتوانیم این سنت‌ها را احیا کنیم.

 نخستین جشنواره غذاهای کشورهای اکو – جاده ابریشم در سال ۱۳۹۳ همراه با دهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان برگزار شد و بعد از آن هم چهار دوره قبل از شیوع کرونا برگزار شد.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011028931598

برچسب‌ها