استقبال از زائران نوروزی مشهدالرضا(ع) ۱۵ اسفند آغاز می‌شود

استاندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: برنامه نوروزی استقبال از زائران بارگاه منور رضوی در خراسان رضوی با توجه به ایام مناسبتی پیش رو از تاریخ ۱۵ اسفند ماه و به مدت یک ماه در سطح استان اجرایی می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز یکشنبه دوم بهمن ماه 1401 با اعلام این خبر افزود: برای خروج از حالت انفعال در هر موضوعی نیاز به نگاه تحولی وجود دارد و اگر بخواهیم با شیوه‌های گذشته برنامه‌ریزی و عمل کنیم، به نتایج جدیدی دست پیدا نخواهیم کرد، بلکه گذشته باید تجربه‌ای برای برنامه‌ریزی‌های جدید باشد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید به راهکار مناسبی در کاهش آسیب‌های منجر به تصادف دست پیدا کنیم؛ این در حالی است که وقتی وسائل نقلیه در معابر اضافه می‌شود، باید به همان میزان مدیریت حمل‌ونقل با هدف ایمنی در عبور و مرور نیز افزوده شود.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد: زیرساخت در کنار الزامات و تجهیزات باید در خدمت مدیریت باشد تا به کارآمدی منتهی شود، بر همین اساس در تامین نیازهای لازم برای ایجاد امنیت مناسب در جاده‌های استان باید تمام دستگاه‌ها و با هم‌افزایی نسبت به تهیه تابلوهای هشداردهنده، دوربین‌های ثبت تخلف، رفع اشکال در نقاط حادثه‌خیز و ایجاد ایستگاه‌های بین راهی تلاش کنند.

نظری با اشاره به اینکه تا قبل از آغاز سال نو تعداد چهار مجتمع بین راهی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: هرچه امکانات جاده‌ای کامل‌تر باشد، به ایمنی و سفر مطمئن زائران که با خودروی شخصی به مشهد سفر می‌کنند، منتهی می‌شود؛ این در حالی است که ۱۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان نیاز به خط‌کشی دارد.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی به نهضت روکش جاده‌های استان اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰درصد مسافران با خودروی شخصی به مشهد سفر کنند، باید شرایط جاده‌های منتهی به شهر مشهد از امکانات مناسبی برخوردار باشد؛ حال آنکه در چند سال گذشته نسبت به جاده‌های استان و بهسازی آن توجه کافی صورت نگرفته و مسیر منتهی به شهر مشهد جزو بدترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود. در حال حاضر روکش بیش از ۳۵۰ کیلومتر از جاده‌های استان ترمیم شده و کار به واسطه سرما متوقف شده است و با گرمتر شدن هوا شرایط مناسبی برای این موضوع شکل می‌گیرد.

افزایش ۳۰ درصدی حجم ورود و خروج به خراسان رضوی

هم‌چنین سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز گفت: حذف و برچیده شدن گیت‌های عوارضی ورودی مشهد در مسیر غربی شهر مشهد و تبدیل آن به فرآیند الکتریکی اخذ عوارض از سمت باغچه (مُلک‌آباد) منجر به رفع گره ترافیکی در مسیر این آزادراه شد.

او افزود: با این حال و براساس آمار به دست آمده، حجم ورود و خروج مسافران به استان با افزایش ۳۰درصدی روبه‌رو شده است؛ این در حالی است که تعداد جان‌باختگان جاده‌ای نیز با افزایش روبه‌رو بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: لازم است اقدامات عمرانی مناسبی در محدوده جاده‌ها انجام شود تا به اثرات خوبی در کاهش تلفات جاده‌ای دست پیدا کرد.

او با اشاره به این‌که بیشترین میزان تلفات جاده‌ای در جاده‌های شهرستان سبزوار رخ داده، اظهار کرد: بیشتر تصادفات جاده‌ای از ساعت ۱۴ تا ۲۲ در سطح جاده‌های استان رخ داده است. ۴۸ نقطه حادثه‌خیز و دارای تصادف در سطح شهر مشهد شناسایی شد که تعدادی از آن‌ مناسب‌سازی و مابقی نیز در دست اقدام برای بهسازی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011102770825

برچسب‌ها