برگزاری نشست بازخوانی هویت بومی-مردم‌شناختی در رشت

نشست بازخوانی هویت بومی-مردم‌شناختی با همکاری انجمن مفاخر گیلان در موزه رشت برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی روز ‌شنبه 8 بهمن ماه 1401با اعلام این خبر گفت: نشست بازخوانی هویت بومی – مردم شناختی با هدف هوشیارسازی فرهیختگان استان با موضوع بحران کاهش و پیری جمعیت با همکاری دبیرخانه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استانداری گیلان با حضور جمعی از مفاخر و فرهیختگان استان در محل موزه رشت برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: در این نشست که با حضور مشاور استاندار و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری و معاون ایشان، کارشناس اداره کل ثبت و احوال و  اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین جمعی از اعضای انجمن فرهیختگان استان گیلان برگزار شد، پس از بازدید از موزه باستان‌شناسی رشت و آشنایی با پیشینه تاریخی فرهنگی قوم گیلان در خصوص موضوع بحران پیری جمعیت بحث و مذاکره شد. 

او بیان کرد: هویت، بخش مهمی از وجود هر انسان است که زندگی شخصی و اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و هویت فرهنگی و قومیتی یکی از مهم‏‌ترین ابعاد هویت بوده که نقش تعیین کننده‌‏ای در هویت‌یابی افراد ایفا می‌‏کند.

جهانی تصریح کرد: اگر در فرآیند اجتماعی شـدن فرزندان، فرهنـگ یـک جامعه از نسلی به نسل دیگر منتقل نشـود، اشـتراکات فرهنگـی بـین نسـل کـم‌کـم رو بـه افـول می‌رود و جامعه به انواع آسیب و بیماري بحران هویتی گرفتـار مـی‌آیـد. نتیجه چنین وضعی در جامعه این خواهد بود که نسل‌هاي جدید، رابطه و احسـاس تعلـق خـود را به فرهنگ و گذشته از دست خواهنـد داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در پایان گفت: بـدیهی اسـت زمـانی کـه منـابع هـویتی بـین نسـلی، تقویت کننده یکدیگر نباشند و پیوستگی نسلی را به همـراه نداشـته باشـند، زمینـه بـرای ظهـور و بروز تعارض نسلی فراهم میگردد. به گونه‌اي که اعضـای جامعـه وضـعیت هویـت خـود را در نفی و تعارض با گذشتگان خود می‌بیند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011108709747

برچسب‌ها