ارائه 200 فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری خراسان رضوی

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی برای این نمایشگاه 200 فرصت سرمایه گذاری گردشگری را تهیه کرده که با سلایق مختلف سرمایه‌گذار سازگار است و به گونه‌ای است که از این فرصت‌ها استفاده کنند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی احمد تجری پنجشنبه 20 بهمن ماه 1401 در بازدید از غرفه خراسان رضوی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با بیان این مطلب افزود: استان خراسان رضوی با محوریت شهر مقدس مشهد همیشه محل رجوع بسیاری از زائران حضرت رضا (ع) است و علاوه بر گردشگری زیارتی در زمینه گردشگری شهری، میراث فرهنگی، و گردشگری طبیعت از غنای بالایی برخوردار است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: این استان در حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ظرفیت‌های کاملی را در خود جای داده است و یکی از نیازهای این استان توسعه زیرساخت‌های گردشگری برای ارائه خدمات به زائران و گردشگران است.

تجری تصریح کرد: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است از کل حجم سرمایه‌گذاری که در حوزه زیرساخت‌های گردشگری کشور صورت می گیرد و رقمی حدود 320 هزار میلیارد تومان است با اقداماتی که در اداره کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی و اقداماتی که بخش خصوصی انجام داده است حدود 30 درصد از حجم کل سرمایه‌گذاری کشور در این استان انجام می شود.

او یادآور شد: این حجم سرمایه‌گذاری همت بخش خصوصی و بخش دولتی استان در حوزه توسعه زیرساخت‌ها را نشان می‌دهد.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تلاش می کنیم تسهیل در صدور مجوزها و تامین منابع مالی براساس اعتبار تخصیص یافته برای تکمیل و به سرانجام رساندن پروژه های همراهی را داشته باشیم.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از 18 تا 22 بهمن ماه 1401 از ساعت 8 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان است.

 غرفه معرفی ظرفیت‌های گردشگری خراسان رضوی در سالن خلیج فارس (44.1) و صنایع دستی خراسان رضوی در سالن‌های ۷، ۸، ۹ و ۲۷ حضور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1401112177073

برچسب‌ها