برگزاری دوره تخصصی پارچه‌بافی سنتی مله در شهرستان خوسف

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف گفت: دوره تخصصی پارچه‌بافی سنتی مله در خانه تاجور شهرستان خوسف برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علی صالحی روز پنج‌شنبه 18 اسفتدماه 1401 با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با نهضت سوادآموزی باهدف خودکفایی بانوان از طریق آموزش صنایع‌دستی بیان کرد:  در دوره تخصصی مله بافی 12 هنرآموز متقاضی از دی‌ماه امسال با روش تهیه پارچه سنتی مله آشنا شدند که 4 نفر از این افراد، متقاضیان نهضت سوادآموزی بودند.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف افزود: در این دوره آموزشی 3 ماهه تلاش شده از 3 مربی بالشت زنی، نخ‌ریسی سنتی و پارچه‌بافی استفاده شود تا هنرمندان به‌صورت تخصصی در قالب 110 ساعت، آموزش‌های لازم را فراگیرند.

صالحی بابیان اینکه هنرمندان بعد از پایان دوره و دریافت گواهینامه می‌توانند با مراجعه به میراث فرهنگی از تسهیلات برای راه‌اندازی کارگاه مله بافی بهره‌مند شوند، گفت: خوسف در مردادماه 1398 به‌عنوان شهر ملی مله بافی ثبت ملی شده و مهم‌ترین رویکرد و هدف امروز توسعه کارگاه‌های خانگی مله بافی از طریق آموزش‌های تخصصی در سطح شهرستان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401121813236

برچسب‌ها