رشد ۹۸ درصدی بازدید گردشگر خارجی از گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از بازدید بیش از 4هزار گردشگر خارجی از استان خبرداد و گفت: بازدید این تعداد گردشگر خارجی از استان نشان‌دهنده ۹۸درصد رشد است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی چهارشنبه 24 اسفند 1401 در جلسه استاندار با فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان افزود: از ابتدای امسال تا کنون؛ بیش از ۸۶ میلیون مسافر وارد استان شدند که ۷۷ میلیون نفر از آن ها اقامت کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اظهار داشت: طی مدت یاد شده؛ دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی بازدید داشتند که بیشترین آنها مربوط به ماسوله، قلعه رودخان و موزه میراث روستایی بوده است.

جهانی همچنین از پیش بینی ۷۰۰ برنامه و صد جشنواره در مناطق مختلف استان در نوروز خبر داد و گفت: این برنامه‌ها را با کمک فرمانداران و شهرداری‌ها اجرا خواهیم کرد.

تمامی دستگاه‌ها آمادگی لازم را برای ارئه خدمات به گردشگران داشته باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به سفرهای نوروزی به استان گفت: فرمانداران و شهرداران و دستگاه‌های استان آمادگی لازم برای ارائه خدمات به گردشگران را داشته باشند.

او اظهار داشت: آیین‌های محلی و جشنواره‌ها به کمک دهیاران در نوروز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011225709595

برچسب‌ها