47 هزار نفر از اماکن تاریخی استان کرمان بازدید کردند/ رشد 32 درصدی تعداد گردشگران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: از 28 اسفندماه 1401 تا دوم فروردین‌ماه سالجاری 46 هزار و 772 نفر یعنی قریب به 47 هزار نفر از اماکن تاریخی این استان بازدید کرده‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی گفت: از 28 اسفندماه 1401 تا دوم فروردین‌ماه سالجاری 46 هزار و 772  نفر از اماکن تاریخی این استان بازدید کرده‌اند که این آمار نسبت به مشابه سال گذشته 32 درصد رشد داشته است و به ترتیب باغ شاهزاده ماهان، حمام گنجعلیخان و ارگ تاریخی بم بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: تنها در روز دوم فروردین‌ماه، 19 هزار و 886 هزار نفر از بناهای تاریخی و فرهنگی این استان دیدن کرده‌اند.

او ادامه داد: استان کرمان دارای بیشترین اثر ثبت جهانی در کشور است و با توجه به این موضوع باید تعداد زیادی از مسافران و گردشگران را به سوی خود سوق دهد.

فعالی با اشاره به اینکه امسال دو بنای تاریخی شاخص و ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان و ارگ تاریخی بم، به صورتی متفاوت میزبان گردشگران هستند خاطرنشان کرد: با اجرای عملیات نورپردازی در این دو بنای تاریخی می‌توان در هنگام شب نیز از زیبایی‌های آنها بهره برد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103459115

برچسب‌ها