نظارت 30 تیم بازرسی بر بیش از 300 مرکز اقامتی و تأسیسات گردشگری گیلان

معاون گردشگری استان گیلان گفت: در نوروز ۱۴۰۲ حدود 30 تیم بازرسی وظیفه نظارت‌ بر عملکرد تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی را بر عهده خواهند داشت.

به‌گزارش میراث‌آریا وبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، رضا حسن پور در خصوص بازرسی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: با توجه به اینکه نوروز ۱۴۰۲ مقارن با ماه مبارک رمضان همزمان خواهد شد سفرهای نوروزی از حدود یک ماه قبل آغاز می‌شود، به همین دلیل فعالیت‌های نظارتی بر تاسیسات گردشگری به ویژه دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی نیز از یک ماه گذشته آغاز شده و یک مرحله بازدید نظارتی انجام شده است.

معاون‌گردشگری استان گیلان ادامه داد: در راستای طرح بازرسی سرزده به همراه اعضای هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی گیلان از تعدادی از این دفاتر و شرکت‌ها بازدید و آمادگی این مجموعه‌ها برای خدمت ‎رسانی شایسته به مسافران نوروزی بررسی شد.

حسن پور اضافه کرد: دفاتر و شرکت‌هایی که به گردشگران ومسافران در زمینه صدور و فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس خدمت‌رسانی می‌کنند باید مجوزهای لازم از دستگاه‌های مربوطه را داشته باشند و نرخنامه را رعایت کنند.

او  یادآور شد: 30 نفر ناظر از دستگاه‌های مختلف در طرح نظارت نوروزی فعال هستند و کنترل نرخ‌ها، رعایت موازین بهداشتی، داشتن پروانه و نرخ نامه مصوب در واحدهای گردشگری را انجام می‌دهند.

حسن پور تاکید کرد: بازدیدهای نظارتی با جدیت دنبال می‌شود تا بتوانیم خدمات‌رسانی مطلوب را داشته باشیم و رضایت‌مندی مسافران را فراهم کنیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: در استان گیلان  بیش از80 دفتر و شرکت خدمات مسافرتی از این اداره‌کل مجوز فعالیت دارند که باید مجوز آن‌ها در محل دفتر نصب و مدیر فنی نیز در محل حضور داشته باشد.

حسن پور افزود: حدود ۳۰ بازرس در طول سال بازدیدهای نظارتی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی را انجام می‌دهند که ماهیانه حداقل یک نوبت بازدید انجام می‌شود و مجوزها و خدمات این مراکز را کنترل می‌کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت شکایت از خدمات حوزه گردشگری استان با شماره 09629  تماس حاصل کرده و شکایت خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103709810

برچسب‌ها