5 بازارچه صنایع دستی نوروزی در درمیان راه‌اندازی شده است/ آمادگی ۳۰۰ اثر تاریخی برای حضور گردشگران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: 5 بازارچه صنایع‌دستی نیز در ایام نوروز امسال در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در راستای بازدیدهای ستاد اجرایی خدمات سفر به همراه فرماندار شهرستان درمیان از نوروزگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی و سوغات و اکیپ‌های در مبادی ورودی این شهرستان بازدید کرد.

شاه‌وردی در حاشیه این بازدید که روز پنج‌شنبه 3 فروردین‌ماه 1402 انجام شد، گفت: خوشبختانه جانمایی بسیار خوبی در مورد بازارچه‌ها صورت گرفته و در ابعاد مناسبی طراحی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌جنوبی با اشاره به برخی از پتانسیل‌های شهرستان درمیان اظهار کرد: درمیان هم به دلیل مذهبی به‌واسطه مساجد قدیمی و تاریخی و هم به دلیل طبیعی با دارا بودن روستاهای زیبای هدف گردشگری می‌تواند مقصد خوبی برای سفر باشد.

شاه‌وردی بیان داشت: در شهرستان درمیان ۳۰۰ اثر تاریخی وجود دارد که تعداد ۱۰۱ اثر آن ثبت ملی شده است.

او گفت: پنج بازارچه صنایع‌دستی نیز در ایام نوروز امسال در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

شاه‌وردی با تأکید بر اینکه درمیان خانه‌های تاریخی با معماری جذاب نیز دارد، گفت: امیدواریم همه‌کسانی که از درمیان بازدید می‌کنند، خاطره خوشی از اقامت در این شهر داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402010413455

برچسب‌ها