نمایشگاه نقاشی‌های استاد کمال الملک در  نیشابور برپا شد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور گفت: نمایشگاه نقاشی‌های استاد کمال الملک در مجموعه فرهنگی تاریخی عطار و در کنار مقبره استاد برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی کمال خانی با اعلام این خبر افزود: در این نمایشگاه تعداد 31 تابلو از تصاویری که توسط استاد کمال الملک نقاشی شده به نمایش گذاشته شده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نیشابور تصریح کرد: این تابلوها بخشی از تاریخ و فرهنگ ایران را در گذشته روایت می‌کنند علاوه بر این نمایش نقاشی‌های استاد کمال الملک باعث آشنایی بیشتر گردشگران با این هنرمند فرهیخته شده است.

خانی گفت: این نمایشگاه تا 15 فروردین هر روز هم زمان با فعالیت مجموعه فرهنگی و تاریخی عطار نیشابور از ساعت 9 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.

محمد غفاری ملقب به کمال المُلک یکی از مشهورترین شخصیت های تاریخ هنر معاصر در شهر کاشان و در سال 1224 در خانواده ای سرشناس و هنرمند به دنیا آمد . او برادرزاده صنیع الملک از نقاشان بنام است، به کمال الملک پدر نقاشی ایران نیز گفته می‌شود.

او 12 سال آخر عمر خود را در روستای حسین آباد نیشابور (فیروزه) گذراند و سرانجام در سن 95 سالگی فوت کرد.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020105770722

برچسب‌ها