آیین نوروزگاه در روستای کریز شهرستان کوهسرخ خراسان رضوی برگزار شد

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوهسرخ از برگزاری آیین نوروزگاه در روستای کریز شهرستان کوهسرخ خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی رضاربیعی امروز دوشنبه هفتم فروردین ماه 1402 با اعلام این خبر افزود: نوروزگاه روستای کریز در قالب جشنواره غذاهای محلی، بازی‌های بومی محلی، مراسم آیینی چوب بازی و شعرخوانی با هدف اشاعه فرهنگ سنتی و ایجاد شور و نشاط در بین مردم و اهالی برگزار شد.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوهسرخ تصریح کرد: جشنواره غذای محلی که با داوری سرآشپز بین المللی حسن یگانه‌فر و 24 نفر شرکت کننده برگزار شد، به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا شد.

ربیعی گفت: در بخش بازی‌های بومی و محلی نوروزگاه تعداد 50 نفر در مسابقاتی از جمله طناب‌کشی، دارت، گوی میری و کلاه ورداشتنک شرکت کردند که به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

او یادآور شد: تا پایان ماه مبارک رمضان نوروزگاه‌های متنوعی در روستاهای شهرستان بعد از افطار و تعطیلات عید سعید فطر برگزار خواهدشد.

شهرستان کوهسرخ دارای محصولات متنوع و ارگانیک کشاورزی با بیش از 30 اثر طبیعی و تاریخی مقصد مناسبی برای گردشگران و مسافران است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020107770150

برچسب‌ها