افزایش ۲۰ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری سرخس در نوروز

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌ سرخس گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز هفتم فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۰۵ نفر از ۴ جاذبه گردشگری شهرستان سرخس بازدید کرده‌اند که این آمار به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد دارد.

به گزارش میراث‌اریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی مجید حسینی با اعلام این خبر افزود: در این مدت میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، موقت و اضطراری شهرستان ۱۴۲ نفر بوده که از این تعداد ۱۱۸ نفر در هتل اقامت داشته اند که به نسبت مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرخس ادامه داد: در مدت ۱۱ روز تعطیلات نوروزی سال جدید در مجموع ۱۶۰ مورد گشت، بازدید و نظارت بر تاسیسات گردشگری و صنوف مختلف توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شده است.

او تصریح کرد: در این تعطیلات بیشترین آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری به ترتیب مربوط به غار مزداوند با ۱۸۷۸ نفر، تالاب بزنگان ۱۸۲۰ نفر، بابالقمان ۱۳۵۳ نفر و رباط شرف ۳۵۴ نفر بوده است.

شهرستان سرخس در شمال‌شرق استان خراسان رضوی و در نقطه صفر مرزی با کشور ترکمنستان قرار گرفته که تاکنون ۴۴ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، چهار جاذبه گردشگری مهم شهرستان سرخس شامل غار مزداوند، تالاب کل بی بی یا بزنگان، کاروانسرای رباط شرف و بقعه تاریخی بابا لقمان سرخس است.

شهرستان سرخس در فاصله 185 کیلومتری از شهر مشهد، مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020108770161

برچسب‌ها