کاهش تصادفات در جاده‌های خراسان رضوی

جانشین پلیس راه استان خراسان رضوی با اشاره به کاهش جانباختگان تصادف جاده‌ای گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۶ نفر فوتی در حوادث جاده‌ای استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ نفر کاهش داشته است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی سرهنگ محمد قانعی‌نژاد امروز پنج‌شنبه دهم فروردین ماه 1402 در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا هشتم فروردین ماه جاری کاهش ۱۴ درصدی در وقوع تصادفات منجر به فوت ثبت شده است.

جانشین پلیس راه استان خراسان رضوی اظهار کرد: به این ترتیب در شمار جان‌باختگان ناشی از حوادث رانندگی با ۲۶ فوتی معادل ۱۹ درصد کاهش و در وقوع تصادفات جرحی با ۲۵۳ فقره ، ۲۵ درصد کاهش ثبت شده است.

قانعی‌نژاد افزود: طی این مدت ۴۴۸ نفر بر اثر سوانح جاده ای مجروح شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۶ درصدی دارد.

او مهم‌ترین عامل در وقوع تصادف را فراوانی تردد دانست و گفت: روزانه به‌صورت میانگین پنج درصد رانندگان متخلف با تخلف سرعت غیرمجاز شناسایی می‌شوند.

قانعی‌نژاد با اشاره به فراوانی بالای تخلفات رانندگی در جاده های استان خراسان رضوی گفت: روزانه حدود ۱۸ هزار راننده متخلف در استان اعمال قانون می‌شود .

جانشین پلیس راه استان خراسان رضوی تصریح کرد: بیشترین آمار تصادفات در محور غرب شامل نیشابور. کاهک و سبزوار شامل ۳۷ درصد از کل تصادفات گزارش شده است.

قانعی‌نژاد با بیان این‌که ۴۴ درصد تصادفات ایام نوروز امسال از نوع واژگونی بوده است، ادامه داد: ۲۱ فقره تصادف امسال معادل ۱۷ درصد نیز تصادف خودرو با موتور و دوچرخه بوده است.

او میانگین توقیف وسایل نقلیه در استان خراسان رضوی را ۴۰۰ خودرو اعلام کرد و افزود: کاهش هر پنج کیلومتر سرعت موجب کاهش ۳۰ درصدی تلفات بعد از تصادف می‌شود.

جانشین پلیس راه استان خراسان رضوی به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از تصادفات و حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت:  همکاری خوب رسانه ها نیز در امر روشنگری و اطلاع رسانی بسیار موثر بوده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020109770291

برچسب‌ها