روستای هزاررود قابلیت تبدیل به دهکده توریستی دارد

رئیس نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان طارم با اشاره به طبیعت بکر روستای هزاررود افزود: این روستا قابلیت تبدیل به دهکده توریستی را دارد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، جعفری گفت: یکی از روستاهای مهم گردشگری شهرستان طارم، «هزار رود» است که تمامی امکاناتی که بیانگر یک زندگی روستایی است از جمله لباس محلی، غذای محلی و سبک زندگی روستایی در هزاررود وجود دارد و به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان طارم با اشاره به طبیعت بکر روستای هزاررود افزود: این روستا با توجه به قابلیت فراوان تبدیل به دهکده توریستی را دارد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا در این دهکده‌ها محصولات روستایی به فروش برسد و تا جایی پیش برود که هر منطقه را با محصول تولیدی مردمش بشناسند.

او با بیان اینکه روستای هزاررود ۴۰۰ خانوار دارد، افزود: برخی از ساکنین روستای هزار رود مجوز خانه‌های بوم گردی را دریافت کرده‌اند که با تسهیل صدور این مجوزها از تمام نقاط کشور آمادگی حضور گردشگر را داریم.در بخش گردشگری نیازمند تبلیغات گسترده منطقه‌ای، ملی و بین المللی هستیم، همچنین باید زیرساخت‌های تکمیل شوند تا بتوان مسیر را برای ورود گردشگران به این روستا هموار کرد.

جعفری گفت: روستای هزاررود یکی از روستاهای مهم و بزرگ و پرجمعیت شهرستان طارم از توابع استان زنجان است.آب وهوای این روستا همچون دیگر مناطق در روستاهای شهرستان طارم، مدیترانه‌ای و معتدل است و به همین دلیل به‌صورت بالقوه و بالفعل توانایی پرورش هر نوع محصول را دارد.

این روستا در پنج کیلومتری غرب شهر آببر واقع شده و در قسمت جنوب به قزل اوزن مشرف است و بخش شمالی هزاررود که مشرف بر کوهستانها و ییلاقهای این روستا می‌باشد و کوه‌های آسمان کوه یا ماسوله داغ در آن قرار دارند، بوسیله یک راه پیاده‌رو و قدیمی و کوهستانی به ماسوله منتهی می‌شود. فاصله روستای هزاررود تا زنجان حدود ۱۲۰ کیلومتر و تا شهر منجیل در حدود ۶۰ کیلومتر است. این روستا، روستایی کوهپایه‌ای بوده و خانه‌های مسکونی آن به‌صورت متفرق در دوره‌ای به شکل v واقع شده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020109931471

برچسب‌ها