روستاهای گردشگری سبزوار میزبان مسافران نوروزی است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار گفت: با همکاری و هماهنگی به وجود آمده با دهیاری و شوراهای اسلامی، روستاهای گردشگری سبزوار، میزبان مسافران نوروزی است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسنعلی حبیب‌پور امروز جمعه 11 فروردین ماه 1402 با بیان این مطلب افزود: برخی از روستاهای سبزوار، دارای جاذبه‌های بکر و مناظر زیبایی هستند، روستای کوهستانی افچَنگ در ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر سبزوار واقع شده و یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین روستاهای این منطقه و از مناطق تفریحی و ییلاقی است که معماری خانه‌های آن، پلکانی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار ادامه داد: روستای گردشگری طبس در ۲۰ کیلومتری شهر سبزوار، دارای جاذبه‌های طبیعی است، این روستا در بین کوه‌های شمالی این شهر قرار گرفته و با آب و هوای ییلاقی، ۳۵۰ سال قدمت دارد.

حبیب‌پور با اشاره به باغ و عمارت اسکویی در ۴ کیلومتری شهر سبزوار اظهار کرد: روستای ابارش، متعلق به خاندان اسکویی از تجار مشهور عهد قاجار است که عمارت آن از لحاظ معماری و تزئینات داخلی مانند آجرکاری نما، گچ‌بری ستون‌ها و نقاشی‌های روی حوض‌خانه، مشهور است.

او یادآور شد: هم‌چنین روستای زعفرانیه در ۳۵ کیلومتری شرق سبزوار است و از آنجا که در مسیر «جاده‌ ابریشم» قرار داشته، حاکمان سلجوقی و صفوی کاروانسراهای متعددی در آن ساخته‌اند و حدود هزار سال قدمت دارد، در این روستا، ۶ اثر ثبت ملی شده که یخدان‌ها، آب‌انبار، قلعه کهنه، کارونسرا، چاپارخانه و حمام قدیم، از آن جمله هستند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020111770295

برچسب‌ها