بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی، محمود شمسایی امروز جمعه 11 فروردین ماه 1402 در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: تامین پهنای باند اپراتورهای تلفن همراه در محدوده حرم رضوی یکی از اقدامات مهم انجام شده در ایام نوروز 1402 است.
مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمال شرق کشور ادامه داد: یکی از وظایف اصلی ما نظارت بر تامین تعهدات اپراتورهای حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات در پوشش و کیفیت سرویسدهی است که از طریق پایش از راه دور و دسترسی به سامانههای اپراتورها، اندازهگیریهای میدانی در سطح شهر و بخشی نیز به شکل مشترک یا استفاده از نقطه نظرات و شکایتهای مردم در سامانه ۱۹۵ انجام میشود.
شمسایی با اشاره به اینکه در زمینه کیفیت و پوشش ارتباطات تلفن همراه در ایام نوروز اقداماتی انجام شد، تصریح کرد: یکی از این اقدامات تامین پهنای باند فرکانسی مورد نیاز اپراتورهای تلفنهای همراه در محدوده حرم رضوی بود. در تمام دنیا حرم انحصاریترین نقطه BTS بوده که این مستلزم طراحیهای بسیار حساس است تا سرویسدهی لازم انجام شود. میزان شبکهای که اکنون در محدوده حرم در حال بهرهبرداری است، نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور افزود: تامین سلامت فضای فرکانسی از طریق پایش رادیویی در مراکز مانیتورینگ و ایستگاههای ثابت اندازهگیری امواج الکترومغناطیس و گروههای رفع تداخل انجام میشود تا اگر تداخلی ایجاد شد که پهنای باند فرکانسی مورد استفاده اپراتورها را مخدوش کرد به سرعت رفع شود. خوشبختانه در هفته اول فروردین گزارشی در این زمینه در مشهد نداشتیم.
شمسایی ادامه داد: تسریع در ترخیص و تایید نمونه تجهیزات مورد نیاز اپراتورها از دیگر اقدامات بود که در انتهای اسفندماه سال 1401 به سرعت انجام شد و تجهیزات در اختیار قرار گرفت. امیدوارم این تجهیزات بعد از تعطیلات به سرعت نصب شود و مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور با بیان اینکه مردم میتوانند از طریق سامانه ۱۹۵ شکایت، نقطهنظر و موضوع مورد بررسی خود را به ما منعکس کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد، گفت: در هفته اول فروردینماه در منطقه شمال شرق که شامل چهار استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و گلستان است، ۳۲۶ شکایت از طریق سامانه ۱۹۵ دریافت و از این تعداد ۲۶۴ شکایت به سرعت رفع شد. در حال حاضر ۶۰ شکایت در حال بررسی است. در سال گذشته نیز 5هزار و 500 شکایت از طریق سامانه ۱۹۵ درخراسان رضوی دریافت کردیم که 5هزار و 380 مورد رسیدگی شد و ۱۲۰ شکایت در حال رسیدگی است.
شمسایی اظهار کرد: رتبه پرتکرارترین شکایتها در سامانه ۱۹۵ مربوط به قطعی سیمکارت تلفن همراه است که استفاده غیر متعارف در حوزه صدا و پیامک موجب قطعی سیمکارت میشود، عدم آنتندهی شبکه موبایل و عدم پشتیبانی از سرویسهای ADSL رتبههای بعدی را به خود اختصاص میدهد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/