قرارگاه خدمات سفر با مدیریت جهادی اجازه نداد زائران دچار مشکل شوند

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: روند اسکان، سامان‌دهی و پذیرایی از زائران در نوروز امسال وضعیت مناسبی داشت و این توفیق به برکت عنایت امام هشتم (ع) و اراده تک‌تک عزیزان فعال در قرارگاه خدمات سفر است که در میدان بودند تا در امر اسکان و پذیرایی کاستی وجود نداشته باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز شنبه 12 فروردین ماه 1402 در دیدار با اعضای قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی و قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد با تأکید بر این‌که نباید به هیچ قیمتی، زائر امام رضا(ع) در امر زیارت دچار مشکل باشد، اظهار کرد: پیک نوروزی سفر به مشهد از سایر پیک‌های زیارتی جداست. در سایر مناسبت‌ها، افراد در قالب هیئت‌ها به زیارت امام هشتم(ع) مشرف می‌شوند و از این بابت، دغدغه‌ای برای اسکان و اقامت وجود ندارد اما در ایام نوروز، بخش عمده زیارت‌ها با محوریت خانواده اتفاق می‌افتد و بر همین اساس، باید همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی تا پایان تعطیلات در اوج آمادگی باشند.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: خوشبختانه روند اسکان، سامان‌دهی و پذیرایی از مهمانان علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در نوروز امسال وضعیت مناسبی داشت و بی آن‌که کمبودی در زمینه خاصی به چشم بیاید، بسیاری از نابسامانی‌های گذشته برطرف شد. این توفیق به برکت عنایت امام هشتم و اراده تک‌تک عزیزان فعال در قرارگاه خدمات سفر است که در میدان بودند تا در امر اسکان و پذیرایی کاستی وجود نداشته باشد. ثمره این تلاش جهادی هم سرافرازی فوق‌العاده‌ای است که برای مردم و دستگاه‌ها پیش آمده که این جریان را به بهترین نحو مدیریت کردند و نگذاشتند بی‌نظمی و کمبود، اختلالی در روند زیارت مهمانان امام هشتم(ع) ایجاد کند.

همه ظرفیت‌ها در خدمت پذیرایی از زائران

همچنین محسن داوری معاون استاندار و فرماندار مشهد در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از تدابیر و برنامه‌های مورد اجرا توسط قرارگاه عملیاتی خدمات سفر در نوروز امسال اظهار کرد: این قرارگاه با محوریت ارتقای کمی و کیفی خدمات قابل‌ ارائه به زوار در قالب طرح «از مبدأ تا مبدأ»، تلاش داشت تا از زمانی که خانواده‌ها به مقصد مشهدالرضا (ع) سفر خود را آغاز می‌کنند تا زمانی که دوباره به شهر و دیار خود بازمی‌گردند، از نظر امنیتی و رفاهی تأمین باشند.

رئیس قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد ادامه داد: ۷۰۰ هزار نفر ظرفیت اسکان در سطح استان و ۱۶ هزار ظرفیت پارکینگ در هسته مرکزی ایجاد شده، 4 هزار و ۱۷۲ سرویس بهداشتی در سطح شهر آماده شده، ۱۲۰ ایستگاه و پایگاه خدمات‌دهی با کارکرد‌های متنوع به همراه ۱۲۰ نانوایی، ۶۵ بیمارستان، ۲۰ مرکز درمانی و ۲۴ داروخانه شبانه‌روزی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون استاندار و فرماندار مشهد با اشاره به فعالیت ۶۰۰ واحد تنظیم بازار برای عرضه مستقیم کالا و به‌خصوص 30 قلم کالای اساسی تصریح کرد: به‌موازات فعالیت شبانه‌روزی یک‌هزار و 500 دستگاه اتوبوس برون‌شهری، ۹۰ رام قطار، ۱۱۷ پرواز در هر روز و ۵۰ پرواز بیشتر در روز‌های پیک و البته بیش از 2 هزار تاکسی و ۵۴۰ اتوبوس درون‌شهری هم در داخل مشهد مسئولیت انتقال زائران را بر عهده دارند تا با این هماهنگی کامل ظرفیت‌ها برای میهمانان امام رضا(ع) در ایام نوروز، مشکلی در امر زیارت پدید نیاید.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402011277022

برچسب‌ها