تجهیز فاز دوم موزه زبان و فرهنگ خرم‌آباد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از تجهیز فاز دوم موزه زبان و فرهنگ خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان؛ عطا حسن‌پور امروز پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه 1420 با بیان این خبر گفت: فاز دوم موزه زبان و فرهنگ خرم‌آباد تجهیز تجهیز و راه‌اندازی شد. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار کرد: به منظور ارتقا موزه زبان و فرهنگ استان، سالن های 3 و 4 طبقه اول این موزه در خانه تاریخی آخوندابو خرم آباد به منظور نمایش کتیبه‌های سنگی تجهیز شده است. 

او با بیان اینکه راه اندازی این موزه در راستایی آشنایی مردم و مسافران با فرهنگ و زبان مردم لرستان انجام شده افزود: تعداد 9 کتیبه تاریخی با زبان های فارسی، عربی و عبری پس از خوانش، بازنویسی و ترجمه  در این سالن ها به نمایش گذارده شدند. 

حسن‌پور با بیان اینکه موزه زبان و فرهنگ خرم‌آباد شامل بخش‌های مختلفی از جمله معرفی اسناد تاریخی، کتیبه‌ها، سنگ‌گورها و اطلس زبانی لرستان است بیان داشت: موزه‌ها علاوه بر اینکه در آگاهی تاریخی، نقشی عمده دارند، نمایانگر ارزش‌های قومی و ملی هستند و تاریخ و غنای فرهنگی هر قوم و ملتی را برای نسل امروز و آیندگان ترسیم می کنند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: نیازمند اعتبار و احداث موزه متمرکز و استاندارد در مرکز استان در راستای به نمایش گذاشتن اشیاء موجود در گنجینه قلعه فلک الافلاک به منظور معرفی غنای فرهنگی، تاریخی لرستان هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020131309680

برچسب‌ها