آیین بزرگداشت پدر چای ایران «کاشف السلطنه» برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از برگزاری آیین بزرگداشت کاشف السلطنه پدر چای ایران به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در موزه چای لاهیجان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی گیلان، ولی جهانی عصر چهارشنبه 30 فروردین 1401 با اعلام این خبر گفت: آیین بزرگداشت کاشف‌السلطنه پدر چای ایران به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی با حضور فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل، مراتی فرماندار لاهیجان، جهانساز رئیس سازمان چای و نیز اندیشمندان، پژوهشگران، مفاخر و مردم عزیز چای‌کار در موزه چای ایران برگزار شد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی گیلان افزود: در این مراسم مسئولان و کارشناسان این عرصه، توضیحاتی درباره چای و چای‌کاری در ایران و گیلان و نیز موزه چای ارائه دادند.

 او بیان کرد: با توجه به اینکه طرح توسعه موزه چای در دست اقدام است و انتظار از مسئولان، کارخانه‌داران و چای‌کاران است که به عملی شدن این طرح کمک کنند که این امر نیازمند تامین اعتبار از طرف خیرین میراث فرهنگی و  مسئولان است.

جهانی تصریح کرد: موزه چای لاهیجان، اولین گنجیه تاریخ چای ایران است که هم به عنوان مقبره کاشف السلطنه و هم به‌عنوان موزه چای ایران در نظر گرفته شده‌است که فواید مربوط به چای و چلی کاری از گذشته تا حال حاضر در داخل آن جانمایی شده و بازدیدکنندگان را با تاریخ فناوری چای و چایکای آشنا می کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020131709336

برچسب‌ها