تجهیز موزه‌های مردم‌شناسی و باستان‌شناسی گناباد به راهنمای صوتی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد از تجهیز غرفه‌های موزه‌های مردم شناسی و باستان‌شناسی گناباد به راهنمای صوتی با لهجه محلی گنابادی خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میرارث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمودی قوژدی با اعلام این خبر افزود: تجهیز کل موزه مردم شناسی گناباد به صوت‌های مخصوص هر حجره با لهجه بومی گنابادی باعث جذب گردشگران و مخاطبان و به‌خصوص دانش آموزان شده است .

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد ادامه داد: با توجه به اینکه موزه مردم شناسی گناباد با قدمت زیاد در سنوات گذشته تجهیز و افتتاح شده است و پس از گذشت زمان فضای موزه برای مخاطبان همیشگی تکراری شده بود که این پروژه صوت‌گذاری در حجره‌های موزه با کمک تیم تخصصی انجمن سینمای جوان گناباد، خوشبختانه توانسته پویایی و سرزندگی را به این مجموعه را برگرداند.

محمودی قوژدی با بیان این‌که در سال ۱۴۰۱ اقدامات زیرساختی برای بازپیرایی این مجموعه و موزه‌های مردم شناسی و باستان شناسی انجام شده است، افزود: در سال جاری نیز برای بازپیرایی بقیه مجموعه براساس نیازسنجی انجام شده از مخاطبان و امکانات و تجهیزات موجود اقدام خواهیم کرد.

شهرستان گناباد دارای ۱۷۷ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران و بیش از ده‌ها جاذبه گردشگری و چهار موزه زیرنظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

شهرستان گناباد در فاصله ۲۷۰ کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020202770771

برچسب‌ها