جشنواره منطقه‌ای ریواس در کوهسرخ خراسان رضوی برگزار شد

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ گفت: برای سومین سال متوالی جشنواره منطقه‌ای ریواس با حضور میهمانانی از کشور ترکیه و شهرهای استان در کوهسرخ برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رصوی رضا ربیعی با اعلام این خبر افزود: به دلیل اینکه جشنواره ریواس امسال مصادف با ماه مبارک رمضان و چند روز تعطیلی بود جشنواره متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ ادامه داد: خوشبختانه امسال استقبال بسیار خوبی از این جشنواره شد به طوری که میزبان میهمانانی از شهرهای مشهد، اصفهان، یزد و به خصوص کشور ترکیه بودیم.

ربیعی با بیان این‌که در کنار جشنواره ریواس سبزی‌های محلی منطقه نیز عرضه شد، تصریح کرد: اهالی منطقه از ابتدای اسفندماه سال قبل محصول ریواس را به اصطلاح محلی چال در ارتفاعات کرده و در فروردین‌ماه نیز آن را برداشت می‌کنند.

او اظهار کرد: تلاش می‌شود ظرفیتی که شهرستان کوهسرخ در حوزه سبزی‌های کوهی به خصوص ریواس دارد به تمامی مردم ایران شناسانده شود.

ربیعی گفت: اگرچه ریواس را در خراسان رضوی فقط در نیشابور و کوهسرخ داریم اما بهترین ریواس کشور را به لحاظ کیفیت و بیشترین میزان این محصول را در این شهرستان داریم.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ از وجود ۱۲ غرفه فروش صنایع‌دستی و سوغات و ۱۵ غرفه فروش سبزی‌های بومی و محلی و ریواس خبر داد و افزود: در حاشیه این جشنواره شربت ریواس، آش زِزِ، آش رشته و آش کوریا و دیگر محصولات منطقه به حاضران ارائه شد.

ربیعی اجرای موسیقی محلی را از برنامه‌های جنبی جشنواره اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود مهارت پخت «آش کوریا» مختص شهرستان کوهسرخ و روستای کریز در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت برسد.

او اظهار کرد: در راستای رونق بیشتر گردشگری کشاورزی شهرستان کوهسرخ به زودی جشنواره صیفی‌جات، جشنواره آلو، گردو و جشنواره لبنیات برگزار می‌شود.

ربیعی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین تولید گوجه فرنگی و لوبیا سبز در منطقه مختص شهرستان کوهسرخ است، تلاش می‌شود برای شناساندن این محصولات جشنواره‌ای در شهرستان برگزار کنیم.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ گفت: تا پایان شهریورماه جشنواره گردو، جشنواره بادام، جشنواره آلو، صیفی‌جات و لبنیات و هم‌چنین جشنواره حلوا مغزی را برای زمستان برگزار خواهیم کرد.

ربیعی یادآور شد: در سومین جشنواره منطقه‌ای ریواس بیش از ۴ هزار نفر از شهرهای مختلف خراسان رضوی و همچنین اصفهان، یزد و کشور ترکیه حضور داشتند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020203770278

برچسب‌ها