برگزاری جشنواره‌ها زمینه‌ساز رونق گردشگری و اقتصادی در استان گیلان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: برگزاری جشنواره‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی می‌تواند موجب رونق کسب و کارها به ویژه در سطح روستاها شود، تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی اصولی و تدوین نقشه راه است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: براساس آمار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تاکنون 200 جشنواره فرهنگی با موضوع آداب و رسوم کشاورزی در کمیته فرهنگی این اداره‌کل به ثبت رسیده است که متناوب در فصول مختلف سال در نقاط مختلف این استان برگزار می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: این جشنواره‌ها باهدف معرفی ظرفیت‌ها و شناساندن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در مناطق روستایی و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این جشنواره‌ها و رویدادها می‌تواند موجب توسعه گردشگری و افزایش شور و نشاط اجتماعی شود، ادامه داد: جشنواره آلوچه در شهر رشت و همزمان در صومعه سرا و فومن، جشنواره بهار نارنج، توت فرنگی، جشنواره چای املش، گلاب‌گیری در شفت، مراسم نکوداشت آیین کچ‌چینی و جشن ثبت جهانی ابریشم از مهم‌ترین رویدادهای اردیبهشت‌ماه در استان است.

جهانی تصریح کرد: در نظر داریم تا با تکیه بر رویدادهای متنوع زمینه رونق گردشگری و توسعه اقتصاد گردشگری استان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020211709735

برچسب‌ها