برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری «پرور، یک عصر یک فرهنگ» در سمنان

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری، «پرور، یک عصر یک فرهنگ» در فرهنگسرای کومش سمنان خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه با هدف توانمندسازی هنرمندان و معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، زیست‌محیطی، گردشگری و دامی روستای پرور برپا شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: محصولات شاخص صنایع‌دستی روستای پرور شامل گلیچ، گلیم، دستبافته‌ها و ... در این نمایشگاه عرضه و معرفی می‌شود.

سلطانی‌پور گفت: کتاب «پرور دیار فراموش‌شده» اثر محمدرضا گودرزی پروری در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

او افزود: این نمایشگاه با همکاری اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان سمنان، اداره کل امور عشایری استان سمنان، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان، اداره میراث فرهنگی استان سمنان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: گلیچ از تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان روستای پرور، در فهرست آثار ملی کشور به شماره 915 به ثبت رسیده است.

علاقه‌مندان می توانند از تاریخ 20 تا 22 اردیبهشت‌ماه از ساعت 17 الی 21 برای بازدید از این نمایشگاه به فرهنگسرای کومش سمنان مراجعه کنند.

روستای پرور در 50 کیلومتری شمال شهر مهدی‌شهر واقع‌ شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020220863765

برچسب‌ها