آغاز برگزاری دوره آموزش تخصصی سوزن‌دوزی سنتی در مهدی‌شهر

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری دوره آموزش تخصصی سوزن‌دوزی سنتی ویژه شاغلان صنایع‌دستی مهدی‌شهر با همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور با اعلام این خبر گفت: برگزاری این دوره آموزشی رایگان، ویژه شاغلان صنایع‌دستی و هنرمندان دارای مجوز صنایع‌دستی از امروز آغاز شده است و تا 25 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: تعداد 18 نفر از شاغلان و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر در این دوره‌ آموزش تخصصی شرکت می‌کنند.

سلطانی‌پور هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را مهارت‌آموزی تخصصی، اشتغال‌زایی، ارتقای سطح کیفیت تولیدات و برطرف کردن مشکلات، ترویج هنر بومی منطقه، معرفی مواد اولیه مرغوب و ارزان و آشنایی هنرمندان با طرح‌های نوین و پیشرفته و حافظ ارزش‌های بومی و سنتی عنوان کرد.

او گفت: شهرستان مهدی‌شهر دارای هنرمندان مطرح و شناخته‌شده درزمینه سوزن‌دوزی ازجمله خانم‌ها خادمیان و صمدیان است و این شهرستان به‌عنوان شهر ملی سوزن‌دوزی به ثبت رسیده است.

استان سمنان دارای بیش از ۴۵۰۰ هنرمند صنایع‌دستی است و این افراد در ۵۲ رشته صنایع‌دستی از جمله سفال و سرامیک، گلیم‌بافی، منبت و معرق چوب، گوهرتراشی، زیورآلات سنتی، چاپ قلمکار، نساجی سنتی، سوزن‌دوزی سنتی، نمدمالی، قلم‌زنی و حوله‌بافی مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020223863465

برچسب‌ها