کارگروه حفاظت آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی استان خراسان رضوی تشکیل شد

کارگروه حفاظت آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی استان خراسان رضوی با حضور دستگاه‌های اجرایی مربوطه در دفتر معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان خراسان رضوی تشکیل شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، امید ابراهیم‌زاده امروز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در آستانه هفته میراث‌فرهنگی در نخستین جلسه این کارگروه که در محل معاونت پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادستانی مرکز استان تشکیل شد، گفت: اجرای قوانین حفاظت از آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی و صیانت از این سرمایه ملی، انجام وظیفه هر دستگاه اجرایی در حفاظت از آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی و هم‌افزایی بین‌بخشی ضروری است‌.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادستانی مرکز استان خراسان رضوی ادامه داد: به منظور دستیابی به نتایج بهتر، باید نسبت به جرم شناسی مرتبط با میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی استان اقدام کرد تا راهکارهای مناسبی ارائه شود.

او هم‌چنین بر ضرورت نشانه‌گذاری و نصب تابلو و اعلام عرضه و حریم آثار تاریخی به سایر دستگاه‌ها توسط میراث‌فرهنگی استان نیز تاکید کرد.

در این جلسه نمایندگانی از اداره‌کل حفاظت محیط زیست، اداره‌کل منابع طبیعی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، فرمانداری مشهد، پلیس پیشگیری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل راه و شهرسازی استان حضور داشتند.

در ادامه نمایندگان حاضر در جلسه به ارائه دیدگاه‌های خود در راستای افزایش تعامل و همکاری در حفاظت از آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی اشاره کردند.

همچنین اختصاص یک شعبه تخصصی و قضات ویژه برای تسریع در بررسی و صدور حکم در جرایم مرتبط با میراث‌فرهنگی از دیگر پیشنهادهای ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020227770991

برچسب‌ها