استفاده از ظرفیت اقشار مختلف مردم برای حفاظت از میراث‌فرهنگی/ایجاد اشتغال و توسعه بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری مورد توجه قرار بگیرد

استاندار سمنان گفت: باید از ظرفیت اقشار مختلف مردم برای حفاظت از میراث‌فرهنگی استفاده کرد و بوم‌گردی‌ها را توسعه داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سید محمدرضا هاشمی روز یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی گفت: اقشار مختلف مردم بهترین و مؤثرترین حافظان و پاسداران میراث‌فرهنگی در استان هستند که‌ باید به بهترین شکل ممکن از این ظرفیت استفاده شود.

استاندار سمنان افزود: حفاظت و نگهداری از میراث کهن ایرانی با یک‌همت مضاعف و اقدامات جهادی توسط مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در تمامی سطح‌ استان، امری ارزشمند است.

هاشمی گفت: انتخاب سمنان به‌عنوان نماینده ایران در مؤسسه ائتلاف شهرهای جاده ابریشم نیز از دیگر اقداماتی است‌ که تحول خوبی را برای استان به همراه خواهد داشت.

او افزود: توانمندسازی و ایجاد اشتغال در سطح‌ روستاهای استان بخصوص در روستاهای هدف گردشگری و توسعه و رونق بوم‌گردی، برگزاری جشنواره‌های بومی‌ و محلی ویژه محصولات و صنایع‌دستی هر‌ روستا و افزایش مدت ماندگاری مسافر باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار‌ گیرد.

استاندار سمنان گفت: دهیاری‌ها می‌توانند یکی از حافظان بسیار‌ خوب میراث‌فرهنگی در سطح استان باشند که‌ باید از این‌‌ ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد.

سید محمدرضا هاشمی از مدیرکل میراث‌فرهنگی و تمامی همکاران برای اقدامات خوبی که در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام‌ شده، تشکر کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020231863167

برچسب‌ها