دومین جشنواره بین‌المللی گردشگری عکس و فیلم و نقالی خراسانگرد به کار خود پایان داد

دبیر دومین جشنواره گردشگری خراسانگرد برگزاری اختتامیه جشنواره بین‌المللی عکس و فیلم و نقالی خراسانگرد خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری امروز دوشنبه اول خرداد ماه 1402 با اعلام این خبر افزود: دبیرخانه بیش از 2هزار عکس و بیش از 70 فیلم کوتاه مرتبط با موضوع جشنواره و 110 اثر نقالی و شاهنامه‌خوانی دریافت کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و دبیر دومین جشنواره گردشگری خراسانگرد ادامه داد: از این آثار 156 اثر به بخش نهایی و نمایشگاه راه پیدا کردند که پس از بررسی توسط داوران بخش‌های عکس، فیلم و شاهنامه‌خوانی از بین آثار راه یافته به بخش نهایی 14 اثر موفق به کسب مقام و 15 اثر نیز شایسته تقدیر شدند که در مراسم اختتامیه لوح تقدیر، تندیس و جوایز خود را دریافت کردند.

بر اساس رای داوران جشنواره حکمت‌الله ارباب‌زاده در بخش عکس بین‌الملل مقام اول و احسان آرین فر شایسته تقدیر شدند.

هم‌چنین رضا رادپور در بخش عکاسی حرفه‌ای با موضوع امام رضا(ع) مقام اول و امیر حسینی کیساری مقام دوم و داوود کهن ترابی و احمد تاجی شایسته تقدیر شدند.

در ادامه از هادی دهقان‌پور به عنوان مقام اول در بخش عکاسی حرفه‌ای با موضوع میراث‌فرهنگی و مجتبی گیتی‌نژاد مقام دوم و هاشم رحمانی و داوود کهن ترابی به عنوان شایسته تقدیر این بخش معرفی و تقدیر شدند.

هم‌چنین در بخش عکاسی موبایل با موضوع امام رضا(ع) احمدرضا مختاری مقام اول و مهدی عقیقی به عنوان شایسته تقدیر توسط داوران انتخاب شدند.

در ادامه از زهره منصوری در بخش عکاسی موبایلی با موضوع میراث‌فرهنگی به عنوان مقام اول و مریم آل‌مومن دهکردی به عنوان شایسته تقدیر در مراسم اختتامیه تقدیر شد.

در بخش نقالی و شاهنامه‌خوانی از مرسانا برزگر  به عنوان مقام اول و نازنین زهرا بحرینی به عنوان مقام دوم و صنم علی‌نیا نیز به عنوان مقام سوم  معرفی شدند. همچنین در ادامه برگزیدگان این بخش از النا طهماسبی‌نژاد، فاطمه نوذری و امیر ارسلان کلانتر به عنوان شایسته تقدیر بخش کودک و نوجوان با موضوع شاهنامه‌خوانی تقدیر شد.

در این مراسم همچنین از زهرا مدنی به عنوان مقام اول و دونا فرجی به عنوان شایسته تقدیر در بخش بزرگسال با موضوع شاهنامه‌خوانی تقدیر شد.

در ادامه برگزیدگان بخش نقالی رضوی معرفی شدند و با امتیاز داوران از مرسانا برزگر به عنوان مقام اول و طناز رئوفی نژاد شایسته تقدیر شد.

در ادامه معرفی برگزیدگان داوود رحمانی در بخش فیلم کوتاه با موضوع میراث‌فرهنگی مقام اول و مهدی عباسیان زیرجانی در بخش فیلم کوتاه مستند با موضوع صنایع‌دستی مقام اول را کسب کردند و محمدرضا کاتبی در بخش فیلم کوتاه با موضوع رضوی و علیرضا رجایی در بخش فیلم موبایلی با موضوع گردشگری شایسته تقدیر شدند.

رونمایی از کتاب خراسانگرد و نمایشگاه شامل منتخب عکس های ارسالی از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020301770788

برچسب‌ها