تفاهم‌نامه پیوند فرهنگی، تاریخی و گردشگری بین ادارات کل میراث‌فرهنگی گیلان و البرز امضا شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: با پیشنهاد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان تفاهم‌نامه پیوند فرهنگی، تاریخی و گردشگری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز منعقد شد.

‌به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی عصر پنجشنبه 4 خرداد 1402 گفت: مراسمی در این روز به مناسبت صدو چهارمین سالروز شهادت طبیب مجاهد دکتر ابراهیم حشمت و  گرامیداشت نهضت جنگل در شهرستان طالقان در فرهنگسرای جلال آل احمد برگزار شد. در این مراسم  اساتید، پژوهشگران، مدیران کشوری، مدیران استان البرز و مردم فرهنگ‌دوست شهرستان طالقان حضور داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: با پیشنهاد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان تفاهم‌نامه پیوند فرهنگی، تاریخی و گردشگری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز منعقد شد.

جهانی بیان کرد: دو اداره کل استان گیلان و البرز طی قرار تفاهمی به منظور پشتیبانی از رخدادهای فرهنگی، تاریخی و گردشگری با عنایت به پیشینه و پیوستگی مناطق کوهستان البرز از منظر قدمت تاریخی، ظرفیت‌های گردشگری و همچنین سبقه ی دینی و ملی، مشاهیر مشترک نسبت به قرار تفاهمی متعهد شدند تا در راستای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری نسبت به همکاری دو جانبه اقدام کنند.

او افزود: این پیوند در راستای پیشرفت علمی پژوهشی مناطق، توسعه اقتصاد گردشگری و صنايع‌دستی و ديگر جنبه‌های فرهنگی حائز اهمیت است.

جهانی همچنین گفت: در این مراسم علاوه بر انعقاد تفاهم‌نامه از  اسلحه کمری (کلت) منسوب به دکتر حشمت که از موزه عفیف آزاد شیراز  به مراسم آورده شده بود، رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان خاطرنشان کرد: این اداره کل در نظر دارد در راستای اجرای مفاد این تفاهم‌نامه در  مرمت و راه‌اندازی خانه موزه پدری دکتر حشمت همکاری‌های لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020306709201

برچسب‌ها